TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, August 28, 2012

SAAT YANG DI TUNGGU MALAM MENJELANG RAYA.....

Salam semua....


Memandangkan hubby kerja pada 1 raya keputusan kami tahun ini raya rumah mak saya la...anak-anak suka sangat kalau beraya kat rumah nenek sebab malamnya selepas takbir raya ada kunjungan ke rumah-rumah jiran dengan takbir raya sentiasa kedengaran dan yang dinanti-nantikan mestilah duit raya......

Selepas isyak orang-orang surau pun datang, jam 12.30 pagi barulah anak-anak balik ke rumah masa tu sibuklah masing-masing kira duit raya pula










 alhamdulillah ini baru malam raya punya........
inilah salah satu ganjaran dari ALLAH buat kami yang berpuasa kan  mama....kata aiman, azeem dan amzar 

Jam 3 pagi jugalah saya masuk tido, 6 pagi pula dah bangun sebab hubby nak pergi kerja mengantuknya rasa... 

24 comments:

Aishah Jahirah said...

wah masing2 dok kira duwet raya...

amirah said...

seronoknya raya ni untuk kanak2 kan kak

Qhaifa Nur said...

Aishah Jahirah -

time raya kanak2 cukup seronok dapat duwet raya....

amirah -

memang untuk mereka amirah....

che mid said...

selamat hari raya.. suami memang kena kerja di pagi raya ke.. nasib baik rumah mak sendiri dekat kan..

Fieza79 said...

amboi byk nya smpul raya..time ni la keseronokan mereka kan..blh collect duit byk2..

Qhaifa Nur said...

che mid -

kena buat pilihan kalau kerja 1 raya cuti lepas raya panjang...
so thn ni hubby nak kerja...saya raya tak kelam kabut sangat sbb tak ada kg..MIL kat Puchong saja..mak KL aja...

Fieza79 -

alhamdulillah..rezeki anak2 Fieza..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

bila raya mmg anak2lah yg paling seronok skrg ni... zaman keseronokan kita dah berlalu.. tumpang seronok tgk gelagat anak2 jelah kan.. hee...

Liza said...

fuyoooo, banyknya duit raya...hihihii
anak2 akk hari bilang duit dia..fuhh teruk betul...hihihii kelakar pun ada...

♥ ROS ♥ said...

Raya ni bdk2 sonokla... :p hihihi...

eB said...

wah byk tuh wit rayernyer . musti hepi :)

::NureeN:: said...

heheh.. kami laki bini yg xcited dok kira duit raya anak2 hahha

Cho Zila said...

syioknyer masih ada acara gini... sukanyer... esp kanak2kan..
hepi dapat duit raya yerk...

munna said...

wah!...seronoknya kira duit raya..... tu baru malam raya ye kak.....

Qhaifa Nur said...

MaDiHaA a.k.a Ratna -

betul 2 zaman kita dh berlalu...raya tetap disambut dgn meriah juga.....

Liza -

bukan anaknya yg asyik kira duit tapi mamanya..he..he..

Qhaifa Nur said...

ROS -

sekarang baby dah pegang duit raya...

eB -

rezeki anak2 eB...lagi hepi sebab cuti lama....

Qhaifa Nur said...

NureeN -

bab tu senyum kejap...samalah kita he..he..

Cho Zila -

insya allah rasanya sampai bila2 acara takbir rumah ke rumah berjalan...sebabnya kat sini semua punduduk melayu...

Qhaifa Nur said...

munna -

dh memang jadi trend kan munna...duit dgn raya tak bole dipisahkan.....

AYuNG said...

raya nih suma kebanyakan nya rezeki anak2 kan..hehe

salam lebaran
maaf zahir & batin =)

LYAfrina said...

biasanyer raya ni.kt akn lbh happy bila tgk ank happy & eksited nak sambut kan..mrk la memeriahkan suasana

Anamarza Sue said...

Meriahnya ada kunjungan takbir raya, kitaorang malam raya tidur awal je tiada beza dgn malam tak raya hihi

norhidana said...

seronok bdk2 kalu di suruh tlg isi duit raya hehehe... bestnyer bt ketupat daun palas... hubby akak keje pg raya ek...

Hanis Azla said...

yg paling meriah time raya untuk anak2 ialah time collect duit raya.. mmg murah rezeki mereka time2 raya ni kan.. Alhamdulillah..

lieyalatif said...

wahhh dah siap2 kire dah....selamat laa masuk bank ni heheeh..simpanan di hari tua anak2 gitu yeak kak heheeheh....lieya belum lagi ni, tgu abis rase sebulan laa baru kire....senang sekali harung....

AnneRaini said...

bestnye collection duit raya die bykkk..hehe