TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, August 29, 2012

CERITA RAYA KAMI PULAK........



Salam Semua.......


.........tak sangka hubby boleh balik awal 8.30 pagi dah terpacak kat rumah, nasib baik dapat rakan sekerja yang sporting kalau tidak tak adalah gambar raya sekeluarga kami tahun ini...

Raya kami tahun ini simple tapi meriah juga dapat berkumpul bersama adik-beradik seramai 3 orang amat bermakna buat saya dan mak juga almaklumlah adik beradik tak ramai.

Selepas bersalam-salaman kami semua menziarahi pusara arwah abah dan adik lelaki saya. Selepas itu baru berkunjung ke rumah pak anjang (adik mak diselayang) dan ke rumah sepupu arwah abah (mak alang) wajib pergi setiap tahun.

Tengah syok beraya jam 2 petang hujan turun pula...apa lagi terperaplah kami kat rumah aja

Yang kelakarnya petang nak balik rumah MIL time tulah baru nak packing baju, badan dah penat minta hubby yang kemas....aduh tidak seperti yang dikehendaki oleh saya gasaklah hik..hik..



Gambar raya kami 2012...........



(tahun ni hubby pakai jubah..handsome juga)


(adik beradik saya....)




(bergambar dengan mak tersayang)


(family adik lelaki saya (pak ngah)..adik ipar tengah pregnant tau...jangka bulan Nov)



(sayang mak - Siti Rahanah Dahalan)





(anak-anak bersama sepupu -Ahmad Afif Ahmad Ghazawi baju biru) 


(pagi raya aeish buat hal tak nak tangkap gambar beramai-ramai.....)



(pak ngah belanja kami semua makan ais kerim...cuaca panas betul hari tu.....)


p/s - 6 hari beraya di rumah MIL............
jika hubby kerja 1 raya cuti lepas raya 6 hari tau....pelbagai kisah ada.......

24 comments:

SYANI said...

Anak ramai ni nampak meriah keluarga akak..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

Salam..

kita samalah dik.. adik beradik tak ramai.. kurang meriah kalau nak banding ngan keluarga yg ramai adik beradik kan.. tp takpelahkan.. at least nur ada ramai anak.. tentu neneknya seronok juga dikelilingi ramai cucu...

::FAIZ:: said...

bdk baju purple n hijau comel

:: Mrs.Eady :: said...

syok nyer layan entry bergambar :)

Qhaifa Nur said...

SYANI -

betul tu SYANI..anak ramai ni meriah sikit....

MaDiHaA a.k.a Ratna -

senasiblah kita ni kak....
jika 1 orang pergi beraya kurang meriah rasanya...nasib baik juga ada anak2 yang meriuhkan suasana...
saya adik beradik ada 5 kini tinggal 4 saja......

Qhaifa Nur said...

FAIZ -

baju hijau - amzar
purple - afnan.....

tq...FAIZ.....

Mrs. Eady -

samalah dgn saya juga syok sangat layan gambar raya2 kita semua...

anie said...

comei2 anak sis....
suka tengok family sis...tentu meriahkan

Acik Erna said...

assalam qhaifa..makan aiskrim tu yang tak tahan tengok tu

JunAina said...

Masa rayalah kita nak berkumpul adik beradik, bergurau senda dan yang penting dapat mengeratkan silaturahim terutama antara sepupu.

JunAina said...

Masa rayalah kita nak berkumpul adik beradik, bergurau senda dan yang penting dapat mengeratkan silaturahim terutama antara sepupu.

norhidana said...

alhamdulillah dpt beraya akak di raya pertama ngn cik abg... thn ni tak sedondon ek, kalerpul sume...

QueeN TerataI said...

walau adik beradik akak x ramai tp anak2 akak je dh cukup meriah dah.. selamat hari raya kak

Kesuma Angsana said...

meriah juga ye ceritar raya awak hehehe

::NureeN:: said...

asben nureen pakai jubah jgk, tp juz masa g solat aidilfitri ja, blk umah salin pakai baju melayu :)

eB said...

sm ngan eB, adeq bradeq 4 org tapi kami sumer pompuan :)

kami x der gambor anak branak la plk...
kat kubur arwah abah pn x sanp sbb dok sebak nanges. hu3

Qhaifa Nur said...

anie -

suka tengok family anie juga...

Acik Erna -

panas2 makan ais kerim sedapnya rasa....

Qhaifa Nur said...

JunAina -

memang begitulah yang diharapkan...
silaturrahim berpanjangan......

norhidana -

ingatkan dpt raya bersama..alhamudillah dpt jua...
thn ni mmg kalerpul dana....

Qhaifa Nur said...

QueeN Teratal -

itulah menyeri rumah mak sebenarnya...
selamat hari raya.....

Kesuma Angsana -

citer biasa2 aja...

Qhaifa Nur said...

NureeN -

asben berjubah juga...
sayang kalau tak dipakai....

eB -

semua pompuan rupanya...
mmg sedih bila kenangkan arwah...
al-fatihah buat arwah juga....

MamaEma said...

meriah raya akak..di kelilingi anak-anak..

munna said...

wah..warna warni tema akak tahun ni ye.... cantik juga

wahida said...

amboi kemain segak anak2 bujang akak...hensem2 dan comel2 belaka...

LYAfrina said...

seronak budak2 tu mkana aiskrim..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

akak nmpak cantik btudung :)

Meriah dan seronok bila dpt bkumpul bsama :)