TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, July 18, 2012

PINEAPPLE PUDING........


Kalau mood baik rajin pun datang. Sebenarnya dah lama nak buat pineapple puding ni bahan-bahannya pun dah lama saya beli cuma rajin dengan tak rajin gitu. Kebetulan lepas masak laksa baru ni petangnya terus buat.....




Sampai hari ni masih berbaki dalam freezer dalam hati tertanya-tanya kenapa anak-anak tak makan. Rupanya bila saya tanya azeem ini jawapanya - hari tu dah kira seorang boleh makan cuma 3 saja jadi kita orang tak makan lebih lah mama. Anak-anak, nak terduduk saya mendengar terus saya cakap lain kali nak makan ambil saja mama tak marah........





35 comments:

mamyharraz said...

jujurnya jwpan budak kan.
sedapnya puding.sejuk masuk tekak.

Rai said...

jujur betul budak2 ni kan..takde pulak yang bertanya kat mak dia.. ada baki tu nak bagi kat sapa.. hehe..

Sue-Rya Qistina said...

bagusnya anak2 akak. dgr ckp dan sgt jujur. :)

KhaiRin : anies said...

baik nyer depa niii

anie said...

alolo..sweetnye anak2 sis ni..

che mid said...

Ala la syian anak mama...

Tentang Kita said...

baiknyer anak2 akak...x mau mkn sbb takut kena marah....

Nuwairani Ismail said...

sedap sangat kot, sampai tak cukup!

Qhaifa Nur said...

mamyharraz -

tak habis sebab itu rupanya...
azeem kalau cakap memang lurus budaknya.....

Rai -

ingatkan sebab nenaskan masam sikit buahnya, tak sedap ke hi...

Qhaifa Nur said...

Sue-Rya Qistina -

alhamdulillah....itulah dia anak-anak akak........

KhaiRin : anies -

luluh hati dengarnya.......

Qhaifa Nur said...

anie -

tq...anie

che mid -

lepas ni makanlah tak kisah hi..hi...

Qhaifa Nur said...

Tentang Kita -

sebab sebelum makan buat kira2...berapa bole makan..tak sangka jadi gitu...

Nuwairani Ismail -

dah siap macam tak sempat2 nak makan...lagi sejuk lagi best...

AnneRaini said...

kak, itu tandanya mereka ni adil sesama mereka..taknak ada yg lebih dan kurang...baguslah kecik2 dah pandai.

eima said...

ala kesiannye..bagus la diorg ni patuh pd ckp ibu .....
terharu ...touching2

amirah said...

rajinnya menolong mama...

Qhaifa Nur said...

AnneRaini -

alhamdulillah jika begitu...semua merasa...

eima -

terharu juga.......

Qhaifa Nur said...

amirah -

dari kecil memang kena ajar kalau tidak akak yang susah nanti......

munna said...

sedapnya makan time cuaca panas ni.... bagusnya anak akak... ingat yg lain blm dpt jadi makan yg mana utk diaorg je

Qhaifa Nur said...

munna -

betul makan sejuk2 sedap...
semua dah makan, tinggal balance saja..sebab dah kira dan ingat orang belakang tu yg jadi gitu...lepas ni x bole kira2 tak habis juga nanti satu pembaziran hik..hik

liemaopurut a.k.a ana said...

ala azeem...terharu sangat dengar dia jawab gitu. dengar kata budak2 ni.alhamdulillah ;p

nampak sedapppp la puding tu..

Zana Adieyza said...

nampak sedap!

bagusnya anak2 akk.. ikut kata & jujur.. semoga mereka trs membesar menjadi anak yg soleh & solehah hendaknya..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alolo..sweetnye diorg..jujur & dengar cakap mama..~

eB said...

nak eB tlg... habiskan?... hik3

norhidana said...

bgsnyer anak2 akak.... jujur2 sume, saling beringat kot2 ada org lain yg lum mkn... msti sedap puding tu kan kak...

Qhaifa Nur said...

liemaopurut a.k.a ana -

azeem kalau jawab memang spontan...
tu yg takut nak cakap bukan2 depan dia......

Zana Adieyza -

alhamdulillah, syukur...
moga dah besar dengar cakap mama.....

fieda said...

hihi..anak saya gitu jugak...aduhai..

Qhaifa Nur said...

LiLy @ MumMyQiStInA -

tq....

eB -

nak habiskan, sukanya...

Qhaifa Nur said...

norhidana -

selalu pesan apa-apa hal kena ingat orang belakang....

fieda -

alhamdulillah juga...

♥ ROS ♥ said...

bgus anak qhaifa :) moga lpas ni jd anak yg baik bila besar nnt :)

::NureeN:: said...

nk cikit.. :)
td baru beli buah peach, myb nk wat pudding bln puasa nanti kot hehehe

Sufia Mahzan said...

Dah lama sgt saya tak mkn mknn berasaskan nanas. Mungkin sedap tp lidah saya pula yg rasa sakit..huhu

mamasuri said...

sedapnyer..tetiba rasa nak bt jer...

wahida said...

sian pulak dorang ckp mcm tu...huhu...

tapi sungguh jujur...

lieyalatif said...

budak2 mmg jujur kak...dengar jek ape kite kate heheeh...sian plak dengar.....

menarik tu siap ade hirisan nanas lagi....

Mimy Hamid said...

bagus nya anak akak ..disiplin bab makan..sekurang nya kak dia makan beringat...ada adik adik lg nak makan