TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, June 25, 2012

TEPUNG FAIZA.....


Hanya ada di Tesco Ipoh saja tepung gandum faiza ni, itu yang diberitahu MIL kepada saya. Kalau ada di tempat lain saya tak tahu pulak....

Kebetulan masa MIL & FIL hantar adik bongsu hubby masuk U di UTP di Seri Iskandar, Perak singgah kat Tesco Ipoh dan terus borong 10 kotak tepung gandum ni yang berharga RM 4.50 sekotak.



(saya dapat 3 kotak pemberian MIL)



(MIL saya punya, simpan dalam ni)

Menurut kata MIL lagi tepung ni sangat sedap bila buat cucur tepung dan lain-lain lagi. Saya pula telah 2 kali buat cucur tepung memang sedap dan sangat rangup, lepas ni nak cuba buat kek pula....






21 comments:

Tina Othman said...

oh ada beza ye, patutlah mahal, selalu jugak tgk kat giant tapi tak penah pun try beli

lia said...

kak,... sedap nyer tgk cucur akak tu...

esok nk buat la tp pakai tepung gandum biasa jer...

Sue-Rya Qistina said...

jenama tu yg mahal tu..hehehe..saya biasa pakai yg tepung gandum 1 malaysia je. :D

QueeN TerataI said...

errr mcm x pnh jumpa pun kat sini... :)

izla said...

cucur yg dah siap tu memang nampak sedap..hehe

miloais milo said...

ada ye??? nanti nak try lah jugak....
tapi kena usha dulu lah kat mana ada jual..!

Kakzakie said...

Oh Faiza ada tepung ye kakak tak tahu pun Nur. Baguslah tapi kakak tak pernah jumpa di JB nie..

inazamri said...

baru tau ni.nak try beli gak la.harga pun mahal sikit mestilah lg sedap dr tepung biasa kan.

eB said...

wahhhhhhhhh. kena try nih. tq :)

Qhaifa Nur said...

Tina Othman -

mahal sebab tiada bahan pengawet...
giant ada yup..nanti nak tengok..
senang nak beli nanti..

lia -

memang sedap dan rangup...

Qhaifa Nur said...

Sue-Rya Qistina -

dulu tak tahu pasai tepung nih...fikir juga kenapa mahal rupanya hasilnya bagus...

QueeN Teratal -

kat cini pun tak pernah nampak...

Qhaifa Nur said...

izla -

dah mahal sayang pulak nak guna hik..hik..

miloais milo -

ingatkan faiza cuma ada beras, tepung pun ada......

Qhaifa Nur said...

Kakzakie -

tak semua tempat ada...adik ipar Nur lah cakap sedap sangat bila buat cucur tepung...MIL pun cakap perkara yang sama...

inazamri -

selalunya gitulah kalau mahal memang sedap..

Qhaifa Nur said...

eB -

mudah-mudahan apa yang dikata benar hik..hik..hasilnya gud..

aimaniman said...

ooo ye ke,.. akak bli tepung cap sauh tu jer,... yg penting cucur akak campur telur, terasa lembut gebu nyum222 ...

mokwo® said...

mokwo jumpa dulu di giant..tapi dlm bungkusan plastik..yg menarik nya statement..'tanpa benzoyl peroksida' ..nanti nak beli n try!

LYAfrina said...

byknyer simpan stok.. lya x pnh beli pun tpung ni.. biasa beli cap sauh tu...

e!ya said...

1st time tgk hehehe...biasa guna cap sauh jer...klu jumpe leh try nieh

norhidana said...

ni faiza yg beras tu ke kak? tp jauhnyer nun ada di ipoh je yek...
1 box tu berapa kg kak?

Kathy Tuah said...

ada kat tesco ipoh ye? kene g cari ni!

fieda said...

tak pernah jumpe lagi tepung ni..