TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, June 22, 2012

SURAT AZEEM BUAT MAMA......



Terharu dan sangat bangga apabila saya membaca surat dari azeem...........


Azeem : Mama, azeem ada surat nak beri pada mama......

Mama : Surat apa ni ????? (baca dengan teliti dan pandang muka azeem)
Siapa tulis ayat ni semuaaa...........

Azeem : Azeem laaaa......






 Idola saya ibu saya kerana :

  1. Ibu telah melahirkan dan membesarkan saya
  2. Ibu menjaga saya semasa saya sakit
  3. Ibu mendidik saya sejak kecil
  4. Ibu menyediakan makanan kegemaran saya
  5. Ibu membelikan barang-barang keperluan saya
  6. Ibu menasihat saya supaya tidak nakal
  7. Ibu sentiasa berdoa supaya saya berjaya dalam pelajaran
  8. Ibu memujuk ketika saya sedih





Qhaifa Nur Azeem..............


p/s - pandai sudah anak-anak mama sekarang tulis surat, kalau nampak surat cinta siap ha..ha....
semua surat anak-anak mama, mama simpan tau.....

36 comments:

anie said...

ololo..sweetnye...
mesti lar terharu bila anak yang tuliskan...
bila la nak dapat surat camtu dr ariQ plk..hehehe

Qhaifa Nur said...

anie -

sangat terharu, tulah anak2 sekarang luahkan perasaan dalam surat.....

Sue-Rya Qistina said...

oh my! sgt terharu dpt surat dr anak. brp umur azeem ni kak? sgt pandai la.. :D

:: Mrs.Eady :: said...

oh hoooo so sweet!

AnneRaini said...

sweetnyerrr...

Kesuma Angsana said...

amboi kecik2 lg dah bersurat2 bagai.. terus follow u

eB said...

ala sweetnyer. kena simpan nih :)

Qhaifa Nur said...

Sue-Rya Qistina -

azeem 8 tahun...baru lepas sambut besday dia...

Mrs. Eady -

alhamdulillah syukur...walau mama garang azeem sayang gak he..he..

Qhaifa Nur said...

AnneRaini -

sweetnya....

Kesuma Angsana -

dengan tulis surat perasaan terbuku kuar...
tq terus follow......

Qhaifa Nur said...

eB -

dah besar tunjuk balik pada dia...

Tihara said...

haah dah besar tunjuk balik pada dia..sebab anak2 ni bila dah besar, pengaruh persekitaran lebih kuat lagi..moga pengaruh didikan ibu ayah jadi pedoman nt, insya Allah

::NureeN:: said...

soooo sweett.. simpan tau..

mamyharraz said...

sweetnya..
itu tandanya dia dah besar..

sejuk membaca ayat2 dia kan.

amirah said...

ala...sweetnya...terharu!

lia said...

Alhmdlh...

sejuk hati baca surat Azeem... mesti akak bangga kan...

Tina Othman said...

ala sweetnya, kalau tina ni nak nangis dah baca hehe

*SiRibenMerah said...

sgt bijak.. bagus2.. moga Allah memberkati family sis..

QueeN TerataI said...

bijaknya anak mama... mesti mama bangga punya anak yg menghargai mama spt inikan?

Qhaifa Nur said...

Tihara -

terpengaruh dengan anasir luar, memang itu yang perlu dielakkan...
didikan ibubapa dibawa hingga ke syurga...

NureeN -

tak sangka azeem buat fikir sebegitu...apa apa pun hepi

Qhaifa Nur said...

mammyharraz -

betul..itu tandanya azeem dah besar...

amirah -

begitu juga....

Qhaifa Nur said...

lia -

alhamdulillah, sungguh bangga...

Tina Othman -

tu yang masa baca siap pandang muka dia...azeem, azeem

Qhaifa Nur said...

SiRibenMerah -

tq...ayat SiRibenMerah sangat terharu juga...

Queen Teratal -

sekarang ni dah mula nak manja-manja balik..siap cium-cium mama lagi...

Kakzakie said...

Luahan hati yg jujur tu Nur.. Mesti Nur pun tak sangka dia boleh list panjang macam itu kan..

Kathy Tuah said...

mesti terharu masa baca ni kan? :')

Fieza79 said...

so touchingg...anak skrg dh pndai menghargai..mereka lbh bijak tk mcm zaman kita2 dulu..

Liza said...

mmg touching sgt kalau dpt surat dr anak2 kan...diaorg ni mmg xpandai nk bohong ttg perasaan diaorg, semua tu ikhlas....akk pun selalu jugak dpt surat cinta dr anak2, kdg2 diaorg siap lukis gmbar akk pegang tgn dia, soooo sweetttt....hihihihii

ct rahani said...

sy pun terharu baca entry nih.. sonokkan kak bila anak hargai kiter walaupun sekadar tulis kt surat.. hehe..

Qhaifa Nur said...

Kakzakie -

memang tak sangka panjang betul list dia, kalau abang dah mula adik2 yang lain sure ikut punya nanti...

Kathy Tuah -

sampai kata dalam hati betul ke apa yang dibaca nih...

Qhaifa Nur said...

Fieza79 -

lagi kita hargai mereka lebih banyak lagi mereka beri pada kita...

Liza -

selalu dapat surat cinta dari anak...sayang betul mereka pada mama siap lukis gambar lagi...lagi terharu

Qhaifa Nur said...

ct rahani -

belum luah kita dah gertak mereka langsung lupa nak cakap...surat tulis keluar isi hati...ha baru kita tahu rupanya mereka sangat sayang pada kita...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

akak.....simpan dalam frame kak... kenangan ni..


saya plak yg rasa terharu sama ni.. :)

Qhaifa Nur said...

C.M.A @ CikMoonAdnan -

plan macam tuh juga...anak-anak

aimaniman said...

bahagianya kalau anak2 akak pun dah pandai menulis... rasa sejuk hati, anak sendiri menghargai ibunya,.. anak2 ikhlas dan tak dipaksa2, lahir dr lubuk hatinya tu,.. tahniah yer ada anak yang sehebat ni...

ainnoraini said...

Ala comeynyee..mesti terharukannn..

liemaopurut a.k.a ana said...

Sweet nye azeem. Terharu pon ade ;)

lieyalatif said...

so sweeet kak.....terharu gitu kan kak...pandai azeem amik ati mama yeak...moga sampai besar laaa ade sifat mcm ni kan kak..sejuk perut kite sbg ibu....amin...