TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, June 21, 2012

JENJALAN - ISTANA NEGARA & TASIK PERDANA


Dari pusat sains kami gerak ke istana negara pula, tak terfikir nak ke sana tapi dah dekat ni ajak hubby juga.Dari jauh nampak macam tak ada orang siap saya tanya hubby boleh masuk ke ni takut kena tahan dek polis pulak bila dah sampai ramainya pelancong siap bergambar sakan lagi. Luas sungguh kawasan istana ni.....

















Ingatkan lepas ni terus balik rupanya tidak hubby bawa kami semua ke tasik perdana pulak, dalam pada tu seluruh badan penat betul mana tak pusing 1 tasik ....


















last-last kami naik syatel tasik perdana tak larat nak jalan, rupanya banyak lagi tempat yang menarik kat sini yang tak sempat kami singgah sebelum ini, bila naik syatel ni baru kami perasan.....



p/s - malam tadi demam selsema samaada sebab cuaca panas atau kurang tido kerna tengah fokus pada aeish sekarang  untuk berhenti pakai pampers, abang-abangnya senang berhenti, tidak pula pada aeish...

21 comments:

eima said...

aku pun tak penah pegi ..tp ramai yg pi kan .... cam besh je

Sue-Rya Qistina said...

mmg teringin sgt nak ke tmpt2 yg akak pergi tu. must go bwk anak2. tp kena pegi time weekdays la kot. weekend sure ramai org kan.. :D

lieyalatif said...

kak, lieya suke pic yg budak2 ni bagi tabik tu.....mmg kene sgt gambar tu...dah le latar belakang pengawal istana heheeheh

lia said...

x pernah sampai istana negara... biasa tgk dlm kete jer he3

Liza said...

huhhhh, berjalan sakan ni....hihihhii

Ijah EmoTemo said...

wah! ijah pun tak pernah lagi ni pi jenjalan situ. sekadar lalu lalang je hehehe..

Qhaifa Nur said...

eima -

tak dapat masuk istana duduk kat luar kira best tuh....

Sue-Rya Qistina -

weekend lagi ramai...sesekali cuci mata ke tempat gini ok...

Qhaifa Nur said...

lieyalatif -

mula2 malu nak tangkap gambar sbb tengok muka abg askar tu serius sangat...tapi rugi tak ambil rupanya ramai lagi yang ambil...
seluruh dunia muka abg ni pergi hik..hik...

lia -

samalah dgn akak....istana lama pun tak sampai lagi..

Qhaifa Nur said...

Liza -

memang berjalan sakan...tido sampai pagi letih..letih..

Ijah EmoTemo -

kat luar istana ada kawasan untuk bersantai lagi...

Fieza79 said...

best nya dpr begamba dpn pagar istana..kat sini kalau lalu dpn istana kat alor setar ni berangan jgk nk berenti dpn pagar yg cntik tu nk posing2 hehee..

QueeN TerataI said...

byk betul aktiviti berjalan yer.. skali sekala bawa anak2 berjalan mmg best kan..

Kakzakie said...

Kakak rasa sampai taman permainan paling anak-anak suka. Lihatlah muka mereka mana ada tunjuk letih...

Qhaifa Nur said...

Fieza79 -

tak dapa masuk bergambar depan pagar pun jadilah...

Queen Teratal -

jalan sakan namanya...

Qhaifa Nur said...

Kakzakie -

mana tak penat asyik duk beli air, makan ais krim dan jajan....

Mila Ahmad said...

company mila ada buat maintenance kat istana negara tu. tempat tu memg cantik gila.

JunAina said...

Jun suka pergi tasik perdana. Sambil anak main2 boleh lepak2. Dulu naik trem tu cuma 50 sen je.

norhidana said...

msti seronok anak2 akak... jln2 je kejenyer yek... mama nyer dh kepenatan anak2 hepi lg lari sana sini

Sufia Mahzan said...

Legend tu playground kt situ..hehe

Istana lama pun saya tak pernah pergi :(

::NureeN:: said...

best2... klau ada rezqi smpi la kami :)

wahida said...

saya baru habis ronda KL masa cuti sekolah tu...semua yg akak pergi tu, saya dah pergi...hehe..

saya suka tgk istana negara, kagum dgn keindahannya...

Blogger said...

Register with EverydayFamily now and you will receive stage based pregnancy and baby newsletters, offers and weekly coupons as well as free baby samples, coupons, baby magazines & much more.

New Members are Entered to Win Free Diapers for a Whole Year!