TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, June 13, 2012

NENASI >>>>>> PANTAI TANJUNG BATU


Alhamdulillah jam 2.30 ptg kami selamat tiba dirumah mak angkat hubby di Kg. Tanjung Lipat, Nenasi Pahang (kalau tak silap namanya). Rupanya sudah 21 tahun hubby tak jumpa dengan keluarga angkatnya. Perkenalan mereka melalui program anak angkat ketika hubby di MRSM Kuantan dulu. Amboi lama sungguh. Kini hubungan kembali terjalin.









Alhamdulillah juga penerimaan keluarga En. Rosli dan Pn. Noreha dengan kehadiran kami disambut baik begitu juga dengan anak-anak mereka ida, eima dan diana malah anak-anak saya juga cepat mesra dengan keluarga ini. Rupanya keluarga ini ada kedai runcit saya dan hubby tersenyum sesama sendiri (habislah tak sudah dengan membeli agaknya anak-anak saya nanti).........







Petangnya kami kuar jenjalan kat pantai tanjung batu tapi tak boleh mandi kerna keadaan lautnya yang curam malah ombak kuat so anak-anak hanya dibenarkan bermain digigi air saja, malah tiada orang yang datang untuk mandi manda disini untuk bersantai bolehlah......





(ada ubur-ubur pulak)











26 comments:

AnneRaini said...

bercuti ke pahanglah haritu ye...

- dieyana - said...

jumpa balik keluarga angkat lah ni ya....bagus tu, merpatkan kembali hubungan...

Qhaifa Nur said...

AnneRaini -

banyak lagi tangguh akhirnya sampai jua...

dieyana -

moga hubungan berterusan...

eima said...

menginap kat mana .... hehe tak sabo nk baca ni

Liza said...

fuhhh bestnya, ala2 jejak kasih la pulak kan....hihihihi

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

main kat tepi pantai.. gigi air pon jadi laa kan...

Deq's Qienz said...

salam kenal..

bestttnya dapat main pantai..

Tentang Kita said...

tgk pantai...hati dah terbang ke kelantan...teringat pantai irama dan PCB kat sana

lia said...

paling lemah p pantai tp ada obor2 sbb pernah kena sengat... bisa sungguh...

Sue-Rya Qistina said...

saya sgt suka dgn keindahan pantai. tp alangkah x sukanya bila terjupe cik obor2 itu. huhuhu

amirah said...

ooo cari keluarga angkat balik rupanya...tepi pantai..saya suka termenung dengar ombak..

Qhaifa Nur said...

eima -

rumah mak angkat hubby aja....
banyak nak citer ni..jangan bosan udah hik..hik..

Liza -

jejak kasih pun jua...

Qhaifa Nur said...

C.M.A @ CikMoonAdnan -

dari putih mata biar main digigi air saja, tak berani nak mandi...

Deq's Qienz -

salam kenal jua...
pantai, best..best..

Qhaifa Nur said...

Tentang Kita -

PCB selalu dengar tak pernah sampai lagi...tengok pantai hati jadi tenang..

lia -

kalau ada obor2 memang takut, gatal badan dibuatnya......

Qhaifa Nur said...

Sue-Rya Qistina -

besar sungguh ciptaan tuhan...

amirah -

sambil cuti minum air orang kata...

norhidana said...

mcmne blh jmpa semula ye kak?lama betul terpisah last2 jmpa semula...
seronok lah anak2 akak yek, ada kedai runcit jwbnyer mmg keringlah poket akak ngn cik abg

miloais milo said...

nok... baby girl uols comel lah!

aanie said...

bersih rumahnya.....

sayangnya xleh mandi..nampak bersih je airnya.....

Qhaifa Nur said...

norhidana -

bab beli tu hold dulu tak tahan asyik nak bagi free aja...

miloais milo -

aeish comel...tulah sorang anak dara comel ke tidak tetap comel...

Qhaifa Nur said...

aanie -

rumah tak ada budak kecil, bersih.. bila datang askar2 dari KL bersepah pulak...

dah janji dengan anak-anak nak mandi pantai, sedih pula...nasib baik dia orang tak kisah......

eB said...

bhy obor2 tuh.. kecik2 dolo, eB terjatuh atas obor2 yg drg kumpul pn, abah eB terpaksa tuang satu cartoon coke sbb bisa dier. hu3

MamaEma said...

bahaya ubur2 tu..kalau terkena..boleh gatal-gatal dan kena bawa ke hospital kan..

Nuwairani Ismail said...

seronoknya dapat jumpa pantai! dah lama kite takk merasa nak pegang2 pasir pantai ni

Yana Shaiful said...

bestnya dpt cuti2 dgn family..seronok tgk anak2 akak main kat pantai ^^

anie said...

rumah dia tepi pantai ke..bestnye...

lieyalatif said...

SERONOKNYE kak sebb dpt mengeratkan silaturahim yg dah lame putus tu....21 tahun tu....lame betul...semoga ukhwah yg terbina balik ni terus kuat ....