TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, May 24, 2012

PISANG NANGKA GORENG.......



Menu buka puasa petang semalam



pisang nangka goreng + air cincau......


Ini sudah semestinya ada setiap kali lepas goreng pisang permintaan anak-anak............



kerak tepung goreng








33 comments:

Ijah EmoTemo said...

nyumss! sedap tu

lia said...

kak, saya suka sgt kerak goreng tepung ni ha3... slalu x amik pot pisang tergolek2 tp ralat makan kerak jer kui3

JaSSNaNi said...

sedapnya pisang goreng..
saya pun suka sangat pisang goreng, tapi suka yg buat sendiri, sbb kalau beli punya tu saya tak suka tepung segera tu.. baik guna tepung beras, ala2 style kg tu.. baru umpphhhh.. hehehehe

hazila said...

Pisang nangka buat pengat pun sedap. Rasa macam nak makan la pulak..

Huda said...

bukan budak je suka, saya pun suka kerak goreng tepung tu, huhu

QueeN TerataI said...

pisang goreng minum pulak air kopi panas... lg sedappppp.. hehehehe

Qhaifa Nur said...

Ijah EmoTemo -

nyummmmm.....

lia -

sebab dek anak-anak suka kerak, mama pun turut suka hik..hik..

JaSSNaNi -

saya guna tepung gandum untuk goreng....puas buat sendiri..

Qhaifa Nur said...

hazila -

pengat...memang sedap

Huda -

samalah kita....

QueeN Teratal -

yes..yes minum dengan kopi panas memang meveles gitu.....

Tina Othman said...

wah sedapnya

tina suka sangat pisang nangka goreng ni, tapi mesti nak yg tak berapa masak, kalau dah masak, lembik mmg tak minat hehe

makan pulak dgn kerak tepung dia kan, wahhhhhh

hanginsepoi2 said...

makan panas2 lak tu, secara ramai2..pehhh..mmg seronok :)

Teratak Hami said...

Pisang nangka mmg sedap tapi orang tua2 kata kalau makan perut berangin. Tapi akak mkn jer :-)

AnneRaini said...

buka pose dgn pisang goreng jeke??

Azian Elias said...

Akak tak leh makan pisang nangka..sure dapat heart burn..

norhidana said...

sedapnyer pisang nangka kak... masam2 manis gitu... kalu cicah sambal kicap lg best tu kak... bkn bdk2 je dana pun suke kerak tepung tu kak heheehhe

munna said...

munna dari kecik sampai skrg suka sgt makan pisang goreng makan salut tepung je....

Qhaifa Nur said...

Tina Othman -

kalau pisang lembik meresap pulak minyak...kalau hubby suka yang lembik...

makan kerak macam makan keropok pulak ha...ha..

hanginsepoi2 -

betul orang cakap makan ramai-ramai seronok mana tak berebut-rebut....

Qhaifa Nur said...

Teratak Hami -

saya pun sama makan saja....

AnneRaini -

ada lauk lain tapi malas pula nak update...kami makan sup ketam...

Qhaifa Nur said...

Azian Elias -

oh ya????? macamana nih... :)

norhidana -

sambal kicap memang sedap dicicah...bukan pisang aja tauhu, tempe waduh..waduh...

Qhaifa Nur said...

munna -

simple tu salut tepung saja...macam-macam cara buatkan pisang goreng tu sedap rupanya...

ainnoraini said...

semalam kakain buka pose makan nasi...baru la kenyang...

goreng pisang tu makan masa panas2 sedapkann..

Ainn Hazwany said...
This comment has been removed by the author.
ct rahani said...

baru dua hari lepas mkn pisang nagka.. sedap.. :)

Qhaifa Nur said...

ainnoraini -

akak buka goreng pisang dulu nasi lepas tu.....

Ainn Hazwany -

lapar yup...)

Qhaifa Nur said...

ct rahani -

taklah terliur sebab baru je makan ha..ha..

Sue-Rya Qistina said...

nyum nyum..sgt sedap! saya suka pisang nangka goreng..mmg terbaik!

anak sulung saya pun suka kerak goreng pisang..hehehehe

MamaEma said...

makan buat minum petang..layan habis..

Qhaifa Nur said...

Sue-Rya Qistina -

betul tu pisang nangka sedap digoreng...

anak dah ramai buat banyak manapun tak cukup he..he..

Qhaifa Nur said...

MamaEma -

layan habis........

wahida said...

berbuka itu je ke kak?

Norzie hany said...

Salam kenal.
Saya pun gemar pisang nangka goreng,tapi pisang tu jgn masak sgt.Pisang nangka klu masak sgt rasa dia ada masam sikit.

miloais milo said...

sedapnya..........!~

Mimy Hamid said...

semua sukee yer anak anak akak...sy tgk pun sedap tp tu la sy masih pantang lg makan pisang

armouris said...

terjumpa info ni, juga pasal pisang… sharing is caring :) - Khasiat Pisang