TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, May 30, 2012

KERJA RUMAH AEISH........



Sekejapnya rasa aeish dah makin besar dan bijak...........

Salah satu kerja rumah yang saya ajar susun sudu yang sudah dibasuh. Kalau dipanggil adik cepat tolong mama susun sudu, sekejap aja dah datang, alhamdulillah....












p/s - abang-abangnya pula sekarang kena lipat kain dengan mama setiap malam...........

34 comments:

KhaiRin : anies said...

rajinnya dia...anak sapa la niyek ..;-)

QueeN TerataI said...

anak2 ni x kira atau lelaki mmg perlu diajar cara2 menguruskan rumah dari awal.. spy mereka boleh membantu kan... xdelah semuanya nk harapkan mak sajakan..

norhidana said...

bagusnyer kak, kecik2 dh ringan tulang... mmg kene ajar kan kak...supaya mereka ni ringan tulang n rajin menolong... kalu tak tau main je

Qhaifa Nur said...

KhaiRin : anies -

anak mama nur, acik KhaiRin....

QueeN Teratal -

betul sesangat.....
tak larat mama nak buat sorang-sorang...apa yang penting kerjasama ....

Qhaifa Nur said...

norhidana -

betul cakap dana dari kecil kena ajar...senang buat kita jugak.....

POSH76 said...

rajinnyer comel...untung ada anak perempuan ni

aanie said...

kecik2 lagi dah belajar tolong mama....:)

MamaEma said...

good girl..rajin dan ikut apa yang mama suruh..

Tihara said...

comelnya anak dara ni berusaha nak tlg ibunya buat keje rumah :)

Fieza79 said...

rajin...umpama bidalan melentur buluh biar dari rebung nya kan...

lieyalatif said...

bagus nie....mmg bagus..dari kecik akak dah ajar kan...so takde la nanti bile dah kawin, bini sorang3 buat keje....bagus laa mcm nie....

ehem...bakal menantu mithali ni kak....borang dah keluar jgn lupe bagitau lieya yeak hihihihi

Qhaifa Nur said...

POSH76 -

betul tu..aeish ni kecil kena tunggu time sikit...sabar-sabar

aanie -

kena buat kalau tidak, jangan bawa gi jenjalan ha..ha..ha..

Qhaifa Nur said...

MamaEma -

tq...
kurang sikit tugas sebab aeish dah ambik hik..hik..

Tihara -

3 hari ajar...bolehpun...

Qhaifa Nur said...

Fieza79 -

betul..betul
kalau dah liat susah pulak nak lentur....

lieyalatif -

betul tu lieya, boy or gurl sama saja, biar semua tau buat kerja rumah...

sebab sorang je gegurl, hantaran tinggi sikit tau hik..hik..hik

Sue-Rya Qistina said...

rajinnye anak dara akak ni..! bam bam saya tu dh mencapai segala benda atas meja/almari tv..so, nk elakkan dari dia mencapai, kena kosongkan atas tu sume..huhuhuhu

Qhaifa Nur said...

Sue-Rya Qistina -

kalau gitu kena ambil langkah berjaga-jaga, takut kena atas kepala...

amirah said...

bagus ni..prektis awal2..

Qhaifa Nur said...

amirah -

bagus..bagus, tq...

AnneRaini said...

bagusnya kecik2 dah rajin..jgn dah besar nnti malas, sudah..hehe

Kakzakie said...

Memang kena didik dari sekarang Nur. Kakak yg dah didik dari kecik pun bila besar ni kalau mulut mama tak buka suara arahan memang tak gerak...

liemaopurut a.k.a ana said...

alaa comel sangat..alhamdulillah. praktis dari mereka kecik. nanti dah besar masing2 dah bole berdikari

miloais milo said...

nokkk... bebudak masa besar2 ni memang rajin..

harap2 rajin tu sampai ke besar lah ye...

Cho Zila said...

kena ajar gakler moga berterusan kan...

syariza09 said...

dh pandai wat keje yer..ringan sikit keje mamanya :)

Qhaifa Nur said...

AnneRaini -

dah besar malas, rotan saja....

KakZakie -

KakZakie, nur kat umah kalau panggil tak datang jerit nama papanya dengan sepantas kilat datang, takut betul dengan papanya...mana tak hubby sangat tegas.....

Qhaifa Nur said...

liemaopurut a.k.a ana -

zaman sekarang dah tak macam dulu, boy girl sama-sama kena tolong...

miloais milo -

betul tu, takut kecil aja rajin dah besar malas pulak, siaplah hik..hik..

Qhaifa Nur said...

Cho Zila -

mudahan gegirl ni ringan tulang....

syariza09 -

sokong..sokong..

munna said...

RAJINNYA AEISH.......

ct rahani said...

beshkan ader anak pompuan.. leh tlg wat keje rumah.. hehe..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

bagus asuh anak pandai tolong kita buat kerja rumah sama2 dari kecik2 ni kan.. esok2 bila dia dah besar tidaklah dia kekok buat semua kerja..

Qhaifa Nur said...

munna -

ikut mood juga ha..ha

ct rahani -

lama akak tunggu, dapat pun sorang...memang best tau...

Qhaifa Nur said...

MaDiHaA a.k.a Ratna -

setuju sesangat...
tak kekok bila dah besar nanti..

deelira@deeliraz said...

tu la untungnya ada anak dara yek hihi

Farah Adila said...

bestnya ada ank pompuan,leh juga menolong:)