TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, April 12, 2012

SUKANEKA TADIKA PARLIMEN BATU


Baru balik dari klinik bawa amzar yang kegatalan dibahagian aham..aham.ahamnya suspect cacing kot nasib baik ok.....hari ni dapat entry pasal sukan tadika kemas zon parlimen batu nih.....

Seawal 8 pagi kuar rumah, kali ni diadakan tidak jauh dari padang perumahan saya kalau tidak jenuh nak pergi. 19 buah tadika dibawah parlimen batu yang bertanding iaitu seramai 850 pelajar yang ambil bahagian..ramainya jenuh nak jaga so ibu bapa kena main peranan untuk bantu cikgu.





sarapan pagi yang disediakan cikgu





Dari rumah dah semangat anak-anak hendak kesini tapi bila sampai padangnya lecah (basah), orang jangan cakap punyalah ramai maklumkan hari ahad semua ibu bapa datang untuk beri sokongan. Bila dah basah tahu - tahulah keadaanya.

Yang tak best para ibu bapa asyik kena mare je dengan urusetia majlis minta jauhkan diri dari anak-anak takut mereka hilang tumpuan so tak dapat nak snap gambar amzar tension..tension dahlah cuaca panas terik hati ibu bapa pun panas juga ha..ha..ha..nasib baik ada gerai jualan dapat hilangkan dahaga...









Amzar masuk 3 acara dan tak pulang dengan tangan kosong....saya tunggu hingga selesai acara jam 3 petang baru tamat....barulah terasa badan dah mula lenguh-lenguh rasa nak cepat je balik berehat, para pelajar diberi hadiah saguhati setiap seorang dapat anak patung nampak senyum juga pada yang kalah tu....















p/s - semua hadiah ni nak digantung buat kenangan.......

15 comments:

anie said...

fuyoo..banyaknye hadiah dapat..dapat teddy bear besar lagi..
nie mama dia kena beli almari nak letak medal nie..hihihi

Masya said...

meriahhhhnya sukannn.... tak sabar nak rasa suasana ni tahun dpn bile anak dah mule sekolah...

Kakzakie said...

Ramainya kalau macam tu Nur...bayangkan kalau satu tadika jgn banyaklah 100 dah beribu kanak-kanak... syoknya kakak suka tengok budak-budak...

Tahniah banyak dapat hadiah tu..:)

liemaopurut a.k.a ana said...

nur,

tahniah buat anak2 sebab dapat hadiah tu. ;p

AnneRaini said...

Seronoknye pergi acara mcm ni..kena tunggu anak besar lah baru leh join sukaneka sekolah..hehe

Qhaifa Nur said...

anie -

sekarang baru rasa..perlu simpan medal bole tunjuk bila besar nanti...

Masya -

meriah juga...
tak lama tahun depan je...tunggu tau

Kakzakie -

betul ke kakzakie...boleh nur bayangkan bermacam-macm ragam ada...memang penyayang betul kakzakie ni...

tq..tq..

lieyalatif said...

MERIAH HAH...kemain byk medal dikumpul tu heeheheh.....suke tgk anak2 kecik bersukaneka nie...comel jek kan...pastu mak pak yg over excited jerit2 tgk anak berlumbe ekekeekekekek

Qhaifa Nur said...

liemaopurut a.k.a ana -

mekasih....
berkat usaha dari mereka juga..

AnneRaini -

dulu nur tak merasa saat begini sebab anak2 kecil lagi sekarang bila dah besar baru rasa memang best....

Qhaifa Nur said...

lieyalatif -

meriah juga...
bila datang sukan macam ni ibu bapa yang lebih...jerit, lompat sana sini....lupa pulak hik..hik..hik

munna said...

WAH!... BANYAKNYA DPT HADIAH...MESTI SERONOK BUDAK2 TU KAN KAK...

Tihara said...

wahh tahniah dapat pingat lagi tu :)

Nuwairani Ira said...

ala kak.........kiutnye amzar.....comel sgt2!

Kathy Tuah said...

teringatnya masa kecik2 dulu..hehe..btw, tahniah amzar ^^

norhidana said...

seronok bile dpt hadiah... tp nk menungu penat

MamaEma said...

seronok dapat hadiah tu....