TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, April 11, 2012

AFNAN & AEISH KENA TINGGAL....


Pening kepala bila salah sorang tak nak beralah....3 abangnya ikut mak dan adik - adik pergi tolong cuci rumah rumah adik lelaki di saujana utama sungai buluh (masuk rumah baru)....

Hubby pula demam so duduk rumah saja layan tengok tv ha..haa

Tiba - tiba afnan cakap mama acik nak main keta konrol (kereta control) ingat pulak dia, memang tak pernah keluarkan kereta ni nanti asyik bergaduh benda ada 1 je...rupanya aeish yang agresif langsung tak nak beri afnan main 







langsung tak beri abangnya main....



last - last abangnya bawa lari keta, aduh lagi pening

so apa yang saya buat..........

saya tidurkan aeish selesai masalah....afnan pun main dengan aman sekali hik.hik..hik...

15 comments:

Acik Erna said...

qhaifa..kalau dia mau tidur memang boleh selesai kadang tu tak mau tidur..

Qhaifa Nur said...

Acik Erna -

betul tu...nasib baik time ni aeish betul2 ngantuk

ainnoraini said...

biasa la tu...gado-gado manja adik beradik...tapi kite yg peningkan bila dah berebut2 mcm tuu...

~~zana@pb~~ said...

kalau mainan ada satu, mmg kena rebut ler...emaknya yg fenin lps tu...

Qhaifa Nur said...

ainnoraini -

memang pening tapi sikit je.....

Qhaifa Nur said...

zana@pb -

ada masa bole kongsi...ada masa tak leh pulak...

inazamri said...

salam kunjungan balas ke sini.seronoknya ada 5 org cahayamata.mesti meriah dgn keletah anak2.

Qhaifa Nur said...

inazamri -

syukur dgn rezeki yang telah dikurniakan...

mama sara nur said...

assalam
tq sudi singgah ke blog akak ye
anak2 tengah membesar biasalah kan..
anak2 akak pun sama si adik memang tak akan beralah, kadang2 kakak dan abangnya beralah jg tp bila angin x elok tu kenalah mama masuk campur he he sblm berlanjutan perang..

Masya said...

teringat dulu ,masa kecik2 suke jugak bergaduh adk beradik.. dah besar ni ddk jauh barulah terasa rindu... bile ingat kenangan masa kecik nak ger\lak pulak..

norhidana said...

heheheheh...camne nih abg blh kalah ngn adik ni heheheh...

Kunang-Kunang said...

Biasalah anak-anak, kadang2 ada sorang satu yang serupa pun, masih juga berkenan orang lain punya.

Sue-Rya Qistina said...

hehehe..biasa la tu budak2 klau dpt mainan, mmg nak main sorg2 je..
anak saya yg sulung pn same gak..
klau mainan dia, bkn main dia sorok lg..
tp klau mainan org, dia nak main mengalahkan tuannye..hehehe

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hehe.. beli lagi satu kak..

Mimy Hamid said...

anak anak bila tido hilangla ragam macam macam dia tu kan