TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, April 19, 2012

6 JENIS CACING DALAM BADAN KITA....

Inilah ubat yang doctor beri pada amzar bagi membunuh cacing kerana kegatalan dibahagian duburnya....



Apabila saya amati botol ini rupanya tertera 6 jenis cacing yang ada dalam badan kita antaranya :


  1. Cacing Gelang
  2. Cacing Cambuk
  3. Cacing Kait
  4. Cacing Kerawit
  5. Cacing Benang
  6. Cacing Pita


p/s - rasa sayalah cacing ini wujud mungkin dari  pemakanan kita sendiri.......

11 comments:

SYANI said...

Anak2 pun dah lama tak makan ubat cacing, nak pi klinik la mintak ubat cacing gak.

QueeN TerataI said...

mmg dr makanan... cuba kita biarkan makanan kita basi then lama2 dia akan berulatkan? hehehehe

lieyalatif said...

sebab tu laa ubat cacing ni kene bagi secare berkala kan...bile tgk entyr ni baru lieya teringat mia mija pun dah lame tak di beri ubat cacing.....

lia said...

teringat dulu kecik2 mak x kasi berkaki ayam atad tanah sbb nnt masuk cacing dlm kaki ;p

wahida said...

ish...anak2 pun dah lama tak mkn ubat cacing..

tengs utk n3 ni kak...

Mimy Hamid said...

teringat kecik kecik dulu..hihihi mak korek vontot sbb cacing...auwwwwwwww...geli bila ingat tp tu la mak syg kann

Sue-Rya Qistina said...

alhamdulillah..saya, husb dan anak2 baru je makan ubat cacing..skang lg senang, x perlu minum..ade jenis pil utk kunyah je.. :D

MamaEma said...

bulan jan dh bagi..kena tgg bulan enam pula

munna said...

hari ni yasmin makan ubat cacing masa check up kak klinik siang tadi

ieja amieja said...

alamak rasanya ank saya yg bongsu ni pun dah 2 thn x mkn ubat cacing..

fieda said...

budak2 ni tak mkn ubat cacing dh lama ni..