TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, March 19, 2012

KINI IA KEMBALI LAGI...RISAUNYA







Malam jumaat lalu saya dan afnan tidur lambat sempatlah tengok final raja lawak kat astro. Sebelum tidur layan afnan berbual masa tu ada dengar bunyi motor seakan - akan nak berlumba. Tiba - tiba saya dengar suara minta tolong, buka tingkap bilik tapi tak nampak apa - apa  dalam pada tu sempat gerakkan hubby yang dah lena.

Saya dan afnan dengar lagi suara minta tolong, saya bangun lalu pasang lampu luar dan buka pintu waktu tu dalam pukul 12.15 pagi. Rupanya tunang  anak jiran kena rompak dengan lelaki bermotosikal seramai 4 selepas hantar anak jiran balik rumah. Masa  buka pintu  nampak motor tu pergi dengan lajunya yang kena rompak tu perempuan mungkin lepas tunangnya (lelaki) masuk rumah time tu kena kot.

Perempuan tu kata perompak letak parang kat lehernya, yang telah diambil handbag, beg make-up, lap top dan kunci kereta viva. Penduduk taman yang kejar perompak gagal untuk menangkap mereka. Lewat juga saya tidur jam 1.30 pagi nampak ada 3 polis bermotor datang untuk ambil keterangan dari mangsa.

3 bulan lepas taman ni memang jadi sasaran perompak berparang kini ia kembali lagi risaunya hati ini. Selalu pesan kat anak - anak kunci pintu pagar dan grill rumah jangan dibiarkan terbuka bahaya. Taktik terbaru kalau rompak mesti ambil kunci kenderaan kita....

17 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

takuttnyerrr... ofismate pun pernah kena rompak.. pun lebih kurang sama caranya.. perompak letak parang kat leher masa dia tengah berborak ngan member dia dlm kereta (sama2 pompuan) masa tu member hantar dia balik rumah.. park kereta tepi jalan depan rumah.. borak2 dulu konon.. tiba2 ada org buka pintu & letak parang kat leher.. heeiii.. mmg seram!

Sue-Rya AQ said...

Allahu'akbar..takutnye..zaman skang dh x selamat..manusia dh semakin teruk di zaman ni..mat dadah, mental dll..risaunye..semoga kita semua dilindungi..amin

mamyharraz said...

ngerinya..

semoga kita semua sentiasa diLindungi olehNya amin.

Mimy Hamid said...

kat area mana yer ..risau cuak baca citer macam ni..nauzubillah

miloais milo said...

mengerikan...

ni lah - kenapa lah balik dah tengah2 malam.....

norhidana said...

aduhla...ngeri nyer baca cite akak nih....
ni lah jenis2 manusia yg tau nk senang je cari duit...
kesian kt mangsa tuh...
kurang ajar tul yek.. siap berparang2 lg...
hati2 lah kalu kt umah tu kak,pastikan sume berkunci

lia said...

istighfar baca...

baru 2 minggu sudah jiran selang 2 umah pon, muahnyer kena pecah masuk... ni husband outstation, mmg rasa susah hati...

KhaiRin : anies said...

ukun tetangga x ambil tindakan ke?

e!ya said...

ya allah bahaya nyer..
mmg kena beringat nieh
polis xselalu buat rondaan ker?

Qhaifa Nur said...

MaDiHaA a.k.a Ratna -

senjata tajam memang ada bersama mereka..itu yang ngerinya
jangan kata kat luar, dalam umah kalau rompak pun mesti ada senjata punya..

Sue-Rya AQ -

rasanya orang2 yang sebeginilah yang punya kerja pun...minta dijauhkan...

mammyharraz -

mudah-mudahan dijauhkan juga..memang trauma lebih2 lagi kita semua ni yang ada anak2..

Qhaifa Nur said...

Mimy Hamid -

Gombak/Batu caves....dah datang balik..

miloais milo -

memang ngeri pun...
jangan balik lewat malam bahaya kan..kan..

norhidana -

memang selalu marahkan anak2 pasai perkara nih...dah berlaku memang tak berguna dah...

Qhaifa Nur said...

lia -

berhati-hati tau...no. rakancop penting sekarang apa2 hal terus call..

KhaiRin : anies -

dulu2 nak digerakkan semula tapi senyap je sampai la ni...

e!ya -

dah berlaku nih pasti ada rondaan ...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu...sungguh merisaukan.. lagi2 kanak2...

munna said...

takutnya.... mmg kena hati2 skrg ni kak...penjenayah skrg ni dah berani ....

ct rahani said...

takutnya baca citer akak ni.. semoga akak sekeluarga dijauhkan dr segala bahaya.. amin..

Ms Fai said...

kena lebih hati2. betul tu, kena simpa no rakan cop, bila ada apa2 terjadi jer terus call... amalkan yasin setiap pagi, mohon pada Allah pelihara diri kita, keluarga dan harta benda kita. just sharing ;)

Mama Ema said...

kena buat report polis dan polis kenalah buat rondaan selalu di kawasan rumah akak tu