TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, January 11, 2012

TU LAH LAMA SANGAT DALAM AIR


Bukannya anak - anak tak pernah mandi laut tapi kesan mandi semasa percutian di pangkor tempoh hari memang memeranjatkan saya mana tidaknya habis kulit muka dan badan kami semua mengelupas

Bayangkan dari pukul 9 pagi hingga 4 petang di laut inilah akibatnya. Seronok memang seronok sampai lupa nak naik darat. Anak - anak tidaklah mengerang sakit yang kelakarnya habis satu badan kami semua bertukar warna menjadi gelap dan cerah (kesan dari pakaian yang dipakai)

Saya yang first kena terasa panas di bahagian muka selang 2 hari mengelupas dan kini bahagian tangan pula.....aaaaaa itulah lama sangat berendam dalam air

Alhamdulillah sekarang ni semuanya dah beransur pulih..apa orang kata dapat kulit baru huk3...huk3..









kulit aeish jadi gelap + cerah



tangan saya tu...

19 comments:

Kakzakie said...

Sebab air masin gitulah jadinya. Kalau guna sunburn lotion kurang sikit kesannya

Queen said...

kadang suka tau kalau gini..merasa jadi ular kejap..hehhee..
paling best time tarik2 kulit tu. =p

amirah said...

waaa...sampai jadi gini ek..tak pernah lak kena smp camni..

SYANI said...

Scary lak tengok tang bahagian belakang badan tu..

hyazz said...

laa..sampai gitu sekali..tapi tak pe pasni semua dapat kulit baru yang halus mulus gitu...

sue zainun said...

air masin camtu la..kalo kena kat rambut pon leh jd keras rambut..syiannnya..

qemaishak said...

kuat juga mengelupas, kira bertukar kulit baru la tu kan hehe..cuaca panas+air masin mmg gitu la.

Qhaifa Nur said...

Kakzakie -

dah lah masin + panas matahari menjadi...

Queen -

macam salin kulit...macam2 hal

amirah -

kali ni pulak teruk...lepas ni berhati2..


SYANI -

sini yang ngeri siap gelembung macam demam campak...

Qhaifa Nur said...

hyazz -

betul tu dapat kulit baru...huk3

sue zainun -

setuju sangat...

qemaishak -

memang x selesa rasanya bila mandi laut ni..badan pun sengal2..

Mimy Hamid said...

teruknya kak kulit smpi melecur gitu ni mmg berendam sakan ni dalam kolam...kena rajin sapu sun block

eB ezrin said...

uish seriau, biar betol nih?

iizla said...

hebat jugak ekk penangan mandi laut nih.. sampai menggelupas gitu..

lieyalatif said...

ish ...ngeri lieya tgk huhuhu...lagi2 yg menggelupas tu.....tu le penting sapu sunblock tebal2 kankalo nak mandi air laut nie .....

miloais milo said...

sapu losyen kat badan
tak de lah rasa pedih....
lagi pun cepat eloknya

KhaiRin - anies said...

bersalin kulit ka ni?
mcm ulaq la plak..hehehe

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

xpe..salin kulit baru... hehehe

dah lama xberendam lama2 kat laut...

munna said...

lama sgt lah berjemur tu....

fieda said...

sampai camtu sekali jadinya...

ct rahani said...

pakai sunblock lotion kurang sket kot.. tp ok gak kan kak, dpt kulit baru.. hehe..