TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, January 12, 2012

SYOKNYA DAPAT TENGOK PENYU....

Jom tengok penyu, tak payah pergi Terengganu kat Segari, Perak pun ada. Kami semua telah dibawa oleh FIL adik ipar saya. Rupanya kat sini ada pusat penyelidikan / penternakan penyu.

Untuk sampai ke sini perlu tempuhi kawasan ladang kepala sawit, jalannya pula memang sempit so bertolak ansurlah ye bila berselisih






Tak sangka bila dah sampai sini alangkah seronoknya kami sebab ada laut..memang cantik permandangannya. Lebih seronok lagi apabila ada pakcik saudara yang bekerja kat sini, kami diberi layanan istimewa siap dibawa masuk ke pusat penternakan penyu untuk melihat proses pembesaran penyu dari lahir hingga dewasa. Anak - anak begitu seronok dapat tengok dan merasa pegang penyu...memang comel kau penyu




















17 comments:

fieda said...

anak2 saya kalau dapat tgk mesti teruja ni..

amirah said...

kat segari? dulu pergi takdek lak nampak..huhu

Aishah Jahirah said...

tak taw pun kat perak ada penyu....geram haih tgk ank2 penyu yg comel2 lg....

miloais milo said...

iols tau memang ada
tapi tak penah pegi pun....

eB ezrin said...

comelnyer. leh pegang yer? suker :)

QueeN TerataI said...

wah best nie.. boleh ke perak je mcm ni..

munna said...

bestlah dpt pegang penyu...

Qhaifa Nur said...

fieda -

anak saya pun sama...teruja

amirah -

sekarang dah tau bole pergi...
mungkin ta perasaan.....

Aishah Jahirah -

saya pon first time sampai...
memang geram...

Qhaifa Nur said...

miloais milo -

ok tu..tau tempat senang nanti...

eB ezrin -

berani gan tidak je....
saya takutttt...

QueeN Teratai -

nak gi ganu jauh pulak...perak dekat cikit..

Qhaifa Nur said...

munna -

saya pun rasa gitu gak...

ct rahani said...

beshnya dpt tgk live.. comelkan anak penyu..

Mimy Hamid said...

perak pun ada penyu ek..even husben org tganu pun tak pernah tgk penyu

che mid said...

muka penyu dewasa tu memang penyedih ke...

littledolphin said...

comel-comel penyu tu. :D

saya baru tahu ada pusat penternakan penyu di perak!

AYuNG said...

alamek, hehe....xpenah lg tengok penyu live...nengok gmba jer..hehe

wahida said...

eiiii...teringinnya nak pegang penyu....comelnya....

norhidana said...

wahaaa comel2... mcm penah nengok dulu ada cite kt majalah3 tp tak hengat dh... oho kt perak yek

tgk dr bby sampai besar comel nyer bby2 pnyu tuh... eeee msti rasa nk gengam2 je hehehe...
suke budak tu