TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, January 16, 2012

JAPANESE GARDEN & ARNAB...



Kalau datang colmar rugi tak singgah taman jepun. Sepatutnya nak merasa naik kenderaan yang disediakan pihak colmar tapi lama sangat menunggu so kami pun naik kete sendiri lagi senang. Bila dah sampai sini ingatkan boleh bawa kete naik atas rupanya kena jalan kaki termengah - mengah kami semua mendaki bukit untuk ke taman jepun ni......







jumpa orkid hutan

Betullah seperti yang diceritakan oleh rakan - rakan yang pernah ke sini bekalan air mesti dibawa kalau tidak memang tak berdaya nak berjalan nasib baiklah sebelum naik bukit tinggi saya   singgah di petronas sempatlah beli air kotak untuk anak - anak





Semasa nak turun hujan pun turun ingatkan sempat sampai ke kete rupa tidak habis basah kami semua dahlah tu kena berlari dan tempuh bukit yang sangat curam nasib baik tak ada yang tergolek jatuh

Dalam basah - basah singgah pulak kat taman haiwan .....geramnya bila tengok arnab










anak arnab baru lahir






22 comments:

SYANI said...

Lama dah tak pegi Bukit Tinggi ni. LAst pegi pun 8 tahun lepas.

aanie said...

kalau kena jalan camni, memang berkotak2 air la kena ready.....

amiey lee said...

wahh besttnye...bila la nak naik sini... last pegi 8 tahun lpas heeee

mamasuri said...

oh bestnyer...
tak pernah pergi pun..walaupun dekat jer ni...hehehe...

Qhaifa Nur said...

SYANI -

lama tu 8 thn lepas..

aanie -

mencabar betul datang sini ...

amiey lee -

x puas lagi sebab nak cepat, hujan nak turun...

lama tu x datang...

mamasuri -

bestlah juga..
biasalah lagi dekat lagi susah nak datang..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

gebu2 arnabnya.. geram tgk..

Kakzakie said...

Tengok -tengok juga tapi mata kakak tertancap pada hero berbaju merah ada cross putih tu. hihi...

eB ezrin said...

tmn jepun tuh msh ttp yer?

Liza said...

salam nur....lama sgt rasanya akak xg Bkt Tinggi...rinduuuu

munna said...

alahai comelnya anak arnab tu...geram tgk

Mimy Hamid said...

gigih akak anak beranak mendaki bukit ke japanese village kan..sy surrender kak ..huhu tak larat pancit

QueeN TerataI said...

bestnyer jalan2... cutela arnab2 tu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Comel2 arnab tu..
Tak pernah lagi sampai Bukit Tinggi..

ct rahani said...

x pe kak sesekali exercise.. hehe.. comelkan arnab..

Hanis Azla said...

akak pun dulu termenggah2 dok naik bukit ke tmn jepun tu dek kerana malas nak tunggu bas yg disediakan.. he..he..

miloais milo said...

iols tak penah sampai lagi kat sini...
teringin jugak nak pegi!

Dalila Hamid said...

best naik bukit tggi.. permandangan cantik... prnh naik 2 thun lepas .. :( lama dah pun....

KhaiRin - anies said...

dulu kami pegi jg JG ni tp kena tggu abt 1 hr...mak ai...da la kepanasan...

tp syg, x tgk pon arnab2 tu...

berani sggh anak2 akk ya

@e_da said...

teringin nak sampai ke situ.. tapi tak pegi2 lagi..

norhidana said...

bestnyer.... penah ke tmn jepun tu tp aduh sejuk sampai semput2 kak hehehe

seronoknyer anak2 akak lyn jln2 sana tuh
tomeineyr anak arnab tu...geram

AnneRaini said...

oh dah takleh park kat atas ye. seingat sy ms pergi thn 2008 dulu sy park smpi atas...

wan nurul hezrina said...

wahhh seronoknya haiwan2nie..tgk arnabtuh..lincah kemain