TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, January 17, 2012

DAH MAKIN PETAH BERKATA - AMZAR



Teringat pulak cerita kelakar dari Amzar 6 tahun baru ini


Amzar : Mama nak dengar cerita tak....

Mama : Apa dia???????

Amzar : Cikgu tanya Rafikin mana surat beranak awak kan cikgu suruh bawa....

Kawan alang cakapkan mama....mak saya dah tak beranak lagi lah cikgu
           
Cikgu cakap pula yang inilah dia surat beranak.....


Apalagi ketawalah kami anak beranak, biar betul kawan alang cakap begitu.....betullah mama kata amzar

Budak - budak sekarang dah makin petah dah bijak dalam berkata - kata.......memang kena berhati - hati dalam percakapan kita sekarang silap hari bulan kita yang diajarnya nanti




22 comments:

mama tim said...

hahaha..kelakar la amza ni..

Mimy Hamid said...

comel je dialog..buadak skrang sbb susu kot kak

e!ya said...

hehehe telatah anak membuat kita terhiburkan..petah bercakap itu ini

qemaishak said...

Mau senyum cikgu tu kan..dialog tulus dari anak murid hehe

anie said...

hahahaha..amek cikgu dia..mesti pening dapat murid camni...

Tina Othman said...

amboi, keletahnya dia

lieyalatif said...

KIKIKIKI....tegelak lieya bace...betul tu...budak2 skrang ni petah n bijak berckp...boleh tegelak2 laa kalo berlawan ckp ngan dieorg.....

fieda said...

hehehe..bdk2 skrg mmg pandai..

Huda said...

hehe, kelakarlah..budak2 sekarang memang pandai menjawab plus loyar buruk kan..

Kakzakie said...

Kakak kalau bab anak-anak punya keletah memang suka, apa lagi masuk blog ini nampak berderet comel-comel sukaaaa.... sangat:)

Budak sekarang bijak-bijak

munna said...

betul kak... budak2 skrg mmg bijak2

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hehe.. comel jerkk dengar bduak2 kecik bercakap kan..

moon ada sepupu yg umur 6 thn..tapi terlebih bijak..smpai bercakap pon jadi kurang ajar..

ayat paling xleh blah yg dia pernah ckp >> "eee..mulut ko mcm longkang!!"

Qhaifa Nur said...

mama tim -

tu lah budak sekarang nak cakap mesti jelas baru faham...

Mimy Hamid -

banyak makan vit..tu yg terlebih pandai....

e!ya -

memang terhibur sangat...

qemaishak -

budak2 besar tu mana tau cakap bohong..spontan je jawab..

Qhaifa Nur said...

anie -

jadi cikgu ni mesti banyak sabor kan..kan..

Tina Othman -

dah besar makin bijak...
minta2 bijak hingga menara gading..

lieyalatif -

itu memang semestinya...

fieda -

betul sangat...

Mila Ahmad said...

ala cutenye...

Qhaifa Nur said...

Kakzakie -

saya rasa anak saya kot yang berderet2 nih...dah rezeki
tq sudi singgah cini kak...

zaman dah berubah...

munna -

kitalah yang perlu membentuknya...

C.M.A @ CikMoonAdanan -

kekadang tak elok pulak budak ni terlebih bijak...

6 thn dah cakap gitu..memang panas hati...kena cepat hindarkan ni

AnneRaini said...

sweetnyer budak2 ni..pandai die bercerita ye...

eB ezrin said...

kids say the darndest thing )

wan nurul hezrina said...

kalau budak2 dah reti cakap mmg akan ada ayat2 yang lucu n mencuit hati kita=)

ieja amieja said...

budak2 sekarang ni memang bijak2..yg terlebih bijak pun ada..kita yg dewasa ni kadang2 cakap pun nak kena bertapis takut di salah tafsir plk ..

KhaiRin - anies said...

hahahahahah comel nyer dia...ank siapa la ni ehheeheh

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

budak zaman sekrang memang pandai..kelakar betul..