TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, December 19, 2011

SEPANJANG JALAN JUMPA NANGKA DAN DURIAN...SEDAPNYA

Assalammuailaikum semua

Sebenarnya pagi - pagi ni mood ke laut, mana taknya seluruh badan penat, rasa mengantuk lagi pun ada kalau dapat rehat 1 hari lagi ok kot

Penat bukan apa baru balik dari Felda Lurah Bilut hadiri majlis kenduri kawin rumah pak chek adik mak saya. Citer kenduri kawin ni esok - esoklah n3, pagi ni citer pasai buah nangka....buah durian yek



Sepanjang jalan menuju ke Lurah Bilut ni saya perhatikan pelbagai gerai jualan ada tapi yang tertarik sekali gerai buah nangka, ada nangka madu, nangka emas...buahnya besar yang amat, geram pula kita yang melihatnya






Gerai buah durian tak ketinggalan juga, saya tak risau sangat sure bila sampai rumah pak chek dapat makan punya, dengarnya macam - macam buah ada.....tak sabar ni



20 comments:

Kakzakie said...

Nampak fres sangat nangka tu... Buat pengat pun sedap tau. Durian kalau dah banyak buat lempok hui... sedapnya:)

Queen said...

durian tak boleh makan..sian bb..huhuhu,..

nangka kampung lagi sedap dari nangka madu - my dua posen.. =p

amirah said...

nangka? ermm..sedapnya bau dia..

Tina Othman said...

wah meriah dgn buah ye skrg ni, musim nangka lah kot

Tihara said...

WOW BEST NYE DPT MAKAN BUAH NANGKA :)

MamaEma said...

kebetulan bc entri niu..ada nangka kat atas meja ema..bos belikan..

lieyalatif said...

skrang musim buah kembali lagi....mmg dok balun buah jek laaa heheheehe....pergh, terliur tgk nangka tu..sure wangi semerbak jek bau die kan.....

KhaiRin said...

durian tu yg lbh wat sy terliuq

aanie said...

syoknya balik kampung time ada buah kan....hehe...

eB ezrin said...

nangka tuh sedapnyer :)

::FAIZ FARISH:: said...

nangka ni aku tak berapa reti nak makan, tp kalau durian, aku raja

norhidana said...

buah nangka tak terliur sgt sbb kalu dana mkn msti batuk heheheh... tp durian tuh mmg feveret giles kak... pantang jumpa... bestnyer

miloais milo said...

nangka... nampak sedap beb...
uols ada beli tak?

~izan~ said...

ari tu lalu sini masa nk ke cameron highland.mmg byk sgt org jual nangka tp x gie beli sbb hujan lebat sgt =(

lia said...

wat pengat nangka... sedappppp nyer....

Mimy Hamid said...

halamak nangka..sukeeee.tp pantang makan sbb angin la kak

mama aini said...

beruntung kat kg pakcik ada pokok buah2an..bolih makan puas2 dan tapowww sekali..he2x..

Maya Mayana said...

sedap ni kalau buat bubur..hehe,banyak betul!!

Papa PUSS said...

salam

aiyoo sedapnye nangkaa..


Follow here...
Hope hit me back.. Thanks :)

fieda said...

seronok plk tgk pic buah yg segar2 ni..