TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, December 20, 2011

MAKAN BUAH DULU.....BARU KERJA

Alhamdulillah kami selamat tiba di Felda Lurah Bilut, ni kali ke 3 datang tapi masih sesat untuk ke rumah pak chek, tak pa cari sampai dapat....aaaa jumpa pon



Saudara mara sibuk buat itu ini saya dan hubby sampai je terjah makan buah - buahan dulu yang dipetik dari dusun pak chek, mak ooooooi banyaknya buah macam - macam ada

Saya macam jakun je bila tengok begitu banyaknya buah almaklumlah tak pernah ada dusun, terkejut pon ada










Buah durian memang feveret hubby 5 biji dia sorang boleh habiskan, saya 5 ulas dah cukup takut makan banyak nanti sakit perut sapa nak jawab huk3....







kekenyangan gitu...releks dulu



apa lagi buat kerja, jangan malas

26 comments:

Papa PUSS said...

Salam

Ish bestnyee...
Banyaknya buah.. Durian yg paling sedap..

aTy _faRed~ said...

teringin sangat2 nak makan doyan sekarng..tp ngah pegnan 5 bulan lebih ni..boleh ker saye makan kak..??

Tihara said...

waw best nye..kt tpt saya buah dokong skang ni :)

norhidana said...

wahaaa bestnyer mkn buah....
banyak tu mcm2 ada...

lia said...

wahhhhhh terujanya tgk buah duriannnn.... wahhhhh

haaa penah sampai felda ni, sbb projek site area cni gak, empangan..

Mimy Hamid said...

durian kampung ..terbaek laaaaa

eB ezrin said...

wahhhh tringinnyer. hu3

::FAIZ FARISH:: said...

please la, i love Durian ok

Liza said...

salam nur...bestnya bnyk buah....dulu2 masa arwah nenek ada pun cmni jugak liza rasa..maklumlah ada dusun, kdg2 tu sampai dah nk termuntah nengok buah....hihihhihi

eT said...

baaaanyakkkknyerrr buah....teringat kat kampung dolu2 masa arwah tok wan ada lagi...sonok...

che mid said...

Tadi singgah umah kak cik pun ada buah dari dusun, singgah sini pun buah juga... nak pi caghi buah la sat lagi..

miloais milo said...

iols nampak rambutan gading...
sedap tu!

AnneRaini said...

bestnye dpt mkn buah.. nampak buah manggis tu geramlah..nak sikit..hehe

Qhaifa Nur said...

Papa PUSS -

salam

seronok dapat makan buah..
yes, durian the best

aTy_faRed -

makan durian masa pregnant kalau akak bole tapi jangan banyak, buat jangan kempunan...

Tihara -

sedapnya dokong..

norhidana -

best sangat..

Qhaifa Nur said...

lia -

wahhhh..seronok sangat
suka masuk kawasan felda, tenang dan nyaman..

Mimy Hamid -

tak tahan tengok musang king tu...

eB ezrin -

nak bawa balik KL tak dapat habis kena makan..

Qhaifa Nur said...

FAIZ FARISH -

jangan ngigau dah asyik ingat durian..

Liza -

salam

tulah kan seronok kalau ada dusun..tak boleh bayangkan bila musim buah je cepat2 nak balik..

eT -

musim buah mulalah teringat kampung bestnya..

che mid -

dah musim mesti nak tayang buah dari dusun punya...geram, geram

Qhaifa Nur said...

miloais milo -

bila durian dah mai, rambutan tinggal begitu saja..

AnneRaini -

lupa pulak ada buah manggis...
semua licin kena makan he..he

ct rahani said...

banyaknya buah2an.. kalau sy pun teruja gak.. hiks..

Hanis Azla said...

Ya Allah.. byk dan berjenis2 buah-buahannya.. tentu puas makan kan.. nak buat kerja pun senang hati..

Wani said...

salam kak..

teruja tengok2 buah tu semua .. macam2 ada .. yang paling sekali ada manggis tu ..... yang sedap ..durian lagik !

KhaiRin said...

uiiii best nyer! ni yg x sabar nk blk kg ni!

mama aini said...

wah bestnya..banyaknya buah2an tu !!..

izahdaut said...

wah musim buah ek. bestnyeeee

Acik Erna said...

Qhaifa..acik suka manggis..sedap..manis..susah nak jumpa masa ni..

wahida said...

saya ngan hubby akak boleh geng...hantu duyan..saya 6 bijik durian bedal sorang2 pun jadik..

aanie said...

atuk suami sy pun duk lurah bilut ni..nama pak cik pun sama..pak chek....ntah2 kita sedara x?