TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, December 27, 2011

SEBELUM KELUAR PASTIKAN SEMUA ADA....


Lama rasanya tak n3 baru 4 hari je, memang tak fikir lain fikir nak gi holiday saja seperti yang telah di rancang

Sebelum bertolak sempat pergi Pasar Selayang, dah pilih barang untuk menu tengahari masa nak bayar minta hubby duit, ingatkan dia dah ambil wallet rupanya tidak katanya bukan dah bagi tolong bawakan...mana ada...saya pula malas nak bawa wallet hari tu semua simpan dalam wallet hubby....tertinggallah tu

Buat muka manis cakap dengan nyonya tu tolong simpankan nanti saya datang balik, terus balik rumah nasib baik dekat....dah tu pergi pasar semula nasib baik barang tadi ada lagi.....

Inilah menu yang dimasak hari tu 



asam pedas ikan pari + kobis masin



taugeh kasar



lala goreng



yang ni memang tak boleh nak elak...apa yang penting kerjasama buangkan ekor taugeh..

22 comments:

Papa PUSS said...

salam

eeee sedapnya menu yg atas sekali tu..

Teratak Hami said...

1st time tengok asam pedas letak kobis masin. Selama ni tahu letak daun limau purut / daun kesum.

wan nurul hezrina said...

wahhh ramainya dok tolong buang eko taugeh.hehe

wan habibah said...

sedapnya lobak masin

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkk telan liur nengok lauk2 nie..hahaha

lieyalatif said...

ASAM PEDAs ikan pari...mmg peberet!!

suke laa pic kerja sama tu...he he he

norhidana said...

oh asam pedas ikan pari tu sungguh memikat hati kak... bt terliur je tgri2 nih

bgs tul lah...sume nyer membantu.... i like

Liza said...

perggghhh mmg pasangan yg ngam la..asam pedas ikan pari ngan tauge grg....bestttt

fieda said...

fuhh..semua sedap..

amirah said...

ramainya leh tolong..kejap je siap tu nanti

wahida said...

asam pedas ikan pari my feveret...terus terbayang masakan mak kat kampung...huhu...

Acik Erna said...

Qhaifa..memang betul tak boleh nak elak..he he..acik pun macam tu..kena bekerjasama..mencantas ekor taugeh..

Qhaifa Nur said...

PAPA PUSS -

memang fev semua orang ni..

Teratak Hami -

sekarang dalam semua masakan saya letak, sedappppp...

wan nurul hezrina -

lagi ramai lagi cepat siap...

wan habibah -

setuju...

Qhaifa Nur said...

C.M.A @ CikMoonAdnan -

lauk biasa2 saja...

lieyalatif -

dah jadi fev semua anak asam pedas ni, tu yang selalu dimasak...

norhidana -

ikan pari juga the best dari yang lain...

Liza -

memang ngammm ke...

Qhaifa Nur said...

fieda -

tq...

amirah -

memang cepat dengan ekor2 sekali tercampur...

wahida -

masakan ibu terbaekkkk...

Acik Erna -

memang tak bole elak sure kena punya..huk3

eB ezrin said...

lala tuh. hu3. nak jugakkkkkkkk

Qhaifa Nur said...

eB ezrin -

lala kecil, kalau besar alangkah sedapnya..

ct rahani said...

semua menu nampak sedap.. lama x makan lala..

aTy _faRed~ said...

boleh pulak ek tak bawak wallet..saye walaupon tak de duit dalam wallet mesti nak bawak jugak wallet yg gabak besaunyer tu..heheh..;p nasib baik dekat n boleh simpan2 kan..
[saye pon baru jer masak lala goreng sabtu aritu..tetibe rase teringin nak makan balik]

Tihara said...

wahhh..sedap nye ikan pari saya sukaaaaaa sangattt :)

syariza09 said...

rajin anak2 tlg..lama sungguh sy x mkn lala..sedapnya

Mimy Hamid said...

rajin nya anak akak tolong ehheeh.ni la untung anak ramai..blh diharap