TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, December 15, 2011

JERUK PULAU MUTIARA

Jangan ada yang mengidam sudah bila tengok jeruk ni...jeruk pulau mutiara




Sekarang ni kalau saya nak makan jeruk ni tak payah pergi pulau pinang, pesan je dengan kawan hubby. Setiap bulan dia mesti balik kampung tengok anak isterinya.



Yang tak bestnya jeruk ni manislah, kalau masam aduh terasa nikmatnya...manis, manis pun habis juga 

26 comments:

Nurul Aznil said...

Salam,

la ni mmg tak byk jeruk masam.
tatau la kenapa...
dulu isk isk isk...

» NAJA « said...

mungkin sebab manis tu nak bagi tahan lama kot...adoii sedapnyaa kecur air liur lah pagi pagi ni

Huda said...

saya ni pulak memang tak boleh nak makan jeruk, kalau kakak ipar balik penang dan tanya nak jeruk tak, memang cakap taknak sebab selalunya memang tak berusik..

Ijah EmoTemo said...

Aishh...bestnyaa jeruk!

AnneRaini said...

dah lama tak makan jeruk penang..mai campak sini sikit..

amirah said...

kalo masam sket memang best...

norhidana said...

sedap2... dana nih kalu mkn jeruk penang tahan lg kak tp kalu jeruk dr kelantan terengganu mmg tak tahan terus batuk2....

Tihara said...

pernah jugak raas, ada org bg dulu..colorful kan n mmg manis pun :)

Zana Adieyza said...

kecur air lir tgk gmbr tu..

Liza said...

salam nur...mmg sekarang ssh nk jumpa jeruk yg masam2 kan, bnyk yg manis jer, bkn jeruk la namanya kan...

e!ya said...

bila tgk jeruk penang..trs mgidam nak balik kg huhuhuhu

AYuNG said...

kan..kan...

jeruk klu beli dr pulau mutiara mesti manis....xsyok la..:)

eB ezrin said...

meriah betol kolornyer yer? :)

wan habibah said...

huhuhu.. my mom suke betul jeruk ni.. kalo balik kedah mesti kirim kat anak buah yg duk penang

Mimy Hamid said...

erkk kebetulan smlm dan hari ini ada org jamu jeruk..belasah makan tak henggat...sampai terberry semalam tak tak le tido pasal jakun sgt makan

KhaiRin said...

sy kalau bli mmg rajin tp mkn...mmg x la...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ooo.. moon xpenah mkn jeruk.. hehe... pernah cuba rasa sekali jerk.. tapi ludah balik..sebab rasa cam kelat jekk masuk tekak.. hehe

Qhaifa Nur said...

Nurul Azni -

salam..
banyak yang manis...
cepat melekit pulak..

NAJA -

rasanya gitu juga, nak tahan lama kot..terliur ye

Huda -

makan benda masam pun tak elok tuk kesihatan, sesekali boleh..

Ijah Emo Temo -

ramai yang suka ni..

Qhaifa Nur said...

AnneRaini -

fermes betoi jeruk penang ni..
nah cepat sambut hu3..

amirah -

suka yang masam..

norhidana -

jeruk belah kelantan lum pernah rasa lagi...
bila makan batuk2 bahaya ni..

Qhaifa Nur said...

Tihara -

memang kalerful betul...
buat orang tergoda..

Zana Adieyza -

sori jangan mare..

Liza -

salam

bila manis sure banyak gula..

~izan~ said...

kecur air liur tgk..huhu

Qhaifa Nur said...

e!ya -

kg penang ke...

AYuNG -

betul, betul

mesti manis, telan jugaklah...

eB ezrin -

berwarna warni...

wan habibah -

jarang makan jeruk ni sebenarnya, kalau tak gi penang tak merasalah..

Mimy Hamid -

saya risau makan banyak takut sakit perut....

Qhaifa Nur said...

KhaiRin -

kalau beli ada yang makan ok, kalau tak membazir saja..

C.M.A @CikMoonAdnan -

ciannya...
kalau gitu bole tengok jelah..

izan -

jangan marah hu3..

ct rahani said...

sy pun suka jeruk yg masam.. kecur dh lidah..

Mila Ahmad said...

mengoda betul lah jeruk tu kak dulu kalau mila p pineng mesti beli!

wan nurul hezrina said...

aduih sodapnya..meleleh air liur..