TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, December 5, 2011

INGATKAN RIBUT DI TEMPAT SAYA JE, TEMPAT LAIN KENA JUGA...

Assalammuaikum dan morning semua


Petang semalam lebih kurang jam 5, taman perumahan saya dilanda ribut dan angin kencang disusuli pula dengan hujan lebat, risaunya takut bumbung rumah tercabut. Dalam hati berdoa moga tiada apa -apa yang berlaku, alhamdulillah semuanya selamat




Malamnya pula adik lelaki saya yang duduk di saujana utama call tanya betul ke rumah dilanda ribut petang tadi, hairan pula mana dia tahu rupanya kat fb, dengar citer dia memang teruk penangan ribut ni....bumbung rumah jiran banyak yang tercabut, ada gerai roboh, pokok tumbang jangan cakaplah....

Pagi tadi hantar anak ke taska, kenapalah berselerak dan bersepah kawasan taska ni, rupanya sini pun kena ribut juga

Citer ribut ni pun dah kuar suratkhabar pagi ni, banyak kawasan Lembah Klang turut mengalaminya....

25 comments:

Tina Othman said...

tak perasan pun ada ribut semalam sebab takde kat rumah

hari ni baru tgk paper

nurbeena said...

yup...semalam ribut. pokok tanaman belakang rumah abis sembah ke bumi

norhidana said...

mmg menyeramkan kak... tp smlm kt umah rasa cam ujan tak lebat sgt... tp mlm td angin dia mmg menyeramkan huhuhuhu

wan nurul hezrina said...

aahlah semalam kat umah kak ipar pun sama..mmg ribut kuat..siap bunyi angin kuat berdentam dentum lagi

intan morsalin said...

area umah sya mmg ujan lebat..angin x trasa sgt...tp nampak la pokok goyang2...pukul 6 lebih tu dah gelap jam pukul 7...hajat nak berkebun pon x kesampaian..huhu

MamaEma said...

memang ribut pun...habis bertaburan ranting2 pokok kat atas jalan

wahida said...

mmg ribut, hujan, kilat sabung menyabung semua ada kat rumah saya kak...scary!!

Sue-Rya AQ said...

fuh...dugaan betul cuaca di hujung tahun ni..klau saujana utama tu dh dekat jugak ngan rumah saya..tp lgsg x sedar sbb mlm td mkn ubat batuk n selsema..huhu

eB ezrin said...

eB laks, ms nmpk kain & penidai dok jatuh, dh panik, cepat2 kejut shah mtk tlg angkatkan. hu3. scary la

ainnoraini said...

mmg ribut smlm..ngeri pun ade jugak..masa tu kat taman melawati...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmmm start petang smlm.. area Kl mmg hujan lebat sgt... moon ondway balik KL.. duk dlm kereta pon takut..sbb terlalu lebat hujan..

Dalila Hamid said...

ribut, hujan lebih giler...., kilat pun boleh tahan...tutup hbis suis2 takut....smlm!

aTy _faRed~ said...

rumah saye pon ribut teruk...!! boleh dengar angin bersiur...

miloais said...

hujan-ribut-petir..
sampai anak2 iols kat umah takut
nak ngekor aje kemana iols pegi...

Qhaifa Nur said...

Tina Othman -

sana sini ribut.....

nurbeena -

kenalah tanam balik, pokok sebesar pemeluk pun bole tumbang, punyalah kuat....

norhidana -

akak pernah dengar bunyi angin bersiul, memang menyeramkan...

wan nurul hezrina -

kalau hujan bole lagi, angin yang risau sangat semuanya melayang dibuatnya..

Qhaifa Nur said...

intan morsalin -

betul tu jam 5 dah gelap..
bestnya berkebun...

MamaEma -

nasib baik hari cuti, kalau tidak bertapa dalam kereta...

wahida -

semua ada...memang scary

Sue-Rya AQ -

betul tu lain benar cuaca sekarang...
makan ubat apalagi lelap lah...

Qhaifa Nur said...

eB ezrin -

nasib baik cepat angkat....

ainnoraini -

semua kawasan alami ribut, ngerinya..

C.M.A @ CikMoonAdnan -

takut sangat drive tak nampak jalan, bahaya...

Dalila Hamid -

itu yang penting tutup suis utama..

Qhaifa Nur said...

aTy_faRed -

dengar angin bersiur dah cukup menyeramkan...

miloais -

punyalah takut yek...
kasihan gak kat mamanya..

::FAIZ FARISH:: said...

skang mmg musim... hujan + angin

Anamarza said...

ada jugak terbaca status member kat FB pasal ribut ni semalam

Maya Mayana said...

jaga diri yer cuaca tk menentu skrg ni...

Zana Adieyza said...

sekarang ni musin hujan.. so tu yg ada tmpt dilanda ribut.. apapun, kita doakan agar semuanya baik2 belaka..

~izan~ said...

haa btul la,ahad baru ni mmg angin dan ribut kuat.siap ada pokok tumbang kat bulatan pahang huhu..

kalau hujan saja tak takot sgt tp bab2 ribut ni sgt takot huhu

Zefa NorAsmara said...

Alhamdulillah, semuanya selamat. Plg takut ribut dan kilat masa tgh drive.. :-(

ct rahani said...

Alhamdulillah akak sekeluarga x de apa2.. :)