TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, December 7, 2011

IKAN TAMBAN CAMPUR KOBIS MASIN

Tengoklah tu semua nak menolong, bab ketuk mengetuk paling disukai. Mama cuma tunjuk cikit je yang lain nah selesaikan sendiri

Habis jatuh  ikan tamban ni kat atas lantai




Baru ni saya masak ikan tamban campur kobis masin, resepi campak - campak je

Goreng ikan tamban dan kobis masin dulu ketepikan, masukkan bawang merah, bawang putih, cili padi...dah naik bau masukkan semula ikan tamban / kobis masin digaul rata nak sedap letak sedikit kicap serta perahan limau nipis...aduh terbuka selera dibuatnya








27 comments:

Huda said...

wah seronok anak-anak menolong yea..

KhaiRin said...

mkn dgn nasi panas2 perghhhhhhh kecuq ayaq liuq

norhidana said...

mkn ngn nasi pns2 tu sedap kak... tak yah letak lauk lain pun layan je...

rajin nyer anak2 akak... untung

nurbeena said...

rajin sungguh anak2 menolong...beruntung badan.

aanie said...

seronok ramai askar..blh tolong2...

atty's said...

suka ikan bilis tamban.
kadang kty masak ltk kcg panjang ptg kecik2 skit, lepas tu tumbuk bawang putih+merah+cili api skit..mmg sedap.

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Sedap tu..
Baguslah..anak2 ringan tulang bantu mama..^^

::FAIZ FARISH:: said...

nmpk sedap

Pepel BoNda AmaNi said...

makan dengan nasi panas..pehhhhh terbaik la kan...

e!ya said...

senang ada pembantu...

Kakzakie said...

Kakak suka masakan ini. Biasa kakak lawankan dengan bubur nasi dan kangkung tumis. Sedaaaappp....:)

Liyana said...

sedapnye..kecur liur nengok ni ha...

lieyalatif said...

aiii untung le maknyer...leh goyang kaki laa cam nie..anak2 sume rajin nak menolong heheehehe....

Tihara said...

kobis masin?..best tk, lobak masin penah la try :)

Mimy Hamid said...

suka lauk mcam ni...sedapp ni naik selera...mana la nak cari ikan tamban ni..

Kunang-Kunang said...

Pembuka selera ni. Terutama kalau ada bubur nasi, best.

munna said...

amboi...mesti meriah kat dapur ....

Qhaifa Nur said...

Huda -

tak bole nak cakap apa he3...

KhaiRin -

betul kecuq ayaq liuq dibuatnya..

norhidana -

lauk terdesak ni he...
anak teruna yang ramai, nak buat cam ne...

nurbeena -

alhamdulillah...

marinahunny said...

xpelah dapor berkecah pun, yg penting perasaan gembira dgn anak2 tu ye ;)

Qhaifa Nur said...

aanie -

kita ramai askar2...

atty's -

sedap gak bubuh kacang panjang ni, nanti bole try pulak..

LiLy@MumMyQistInA -

sedap jugak...

FAIZ FARISH -

bolehlah...

Pepel BoNda AmaNi -

sudah semestinya...

e!ya -

kalau tidak penat juga mama nak ketuk...

Qhaifa Nur said...

Kakzakie -

sukanya dapat makan dengan bubur nasi...

Liyana -

terbuka selera dibuatnya ye..

lieyalatif -

lega cikit anak2 dah besar dapat tulun mama kat dapur...

Tihara -

sempat singgah rumah diana (sky blue's kitchen...citer pasai kobis/lobak masin ni...
rupanya banyak nama, kiam chai nama cinanya...

Qhaifa Nur said...

Mimy Hamid -

beli kat NSK Selayang...
sentiasa buat stok..

Kunang-Kunang -

betul tu...

munna -

gitulah nampaknya..

marinahunny -

suka sangat ayat tu...tq

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Qhaifa..Xyah ambik BIBIK la klu camni sbb ramai yg membantu kat dapo :D

intan morsalin said...

sedapkan tamban kecik ni..sya pon masak ni gak ptg smlm tapi xbuh la lobak masin tu..just ikan tamban n bwg besar...perghh...rangup je

Tentang Kita said...

terliur...terasa lapar nasi la pulak..

Yan said...

seddap ni makan dgn nasi panas..

Kancilbiru said...

wohhh terliurnyaaa....