TEMAN ALAM MAYA KU......

Saturday, November 12, 2011

Pucuk Dan Daging Masak Kicap

Hari ini tak ke mana - mana hanya duduk dirumah bersama anak - anak sebab hubby kerja petang

Hari pula mendung, pagi tadi hujan sudah turun so sarapan pagi makan bihun goreng dalam pada tu dah plan untuk menu tengahari. Pukul 11 pagi dah mula sediakan bahan  masak. Jam 1 boleh makan he...he..


Pucuk masak air dicampur bersama kentang, timun jepun dan soohon



Sebelum ni saya tengok ramai rakan - rakan kita masak menu daging jadi saya pun ambil kesempatan untuk cuba daging masak kicap  


11 comments:

Tihara said...

daging masak kicap tu..saya paling sukerr :)

ieda said...

kak dah lama folo awak ! :)

Acik Erna said...

Qhaifa..daging masak kicap pun sedap..lagi la kalau ditambah lada hitam kan..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Qhaifa..lps jer raya haji nie,ramai kwn2 asyik masak daging jer kan/hihi.maklum la byk dapat daging korban.

ejot ting tong.. said...

hehe...sedap nye...

KhaiRin said...

2x fav sy..dulu ms kecik2 mama slalu msk..xpenah jemu

azieazah said...

Pucuk tumis air camtuh memang sedap kan? Kena lak kalu ada ikan masin dan sambal belacan. Perhhhh!

LYAfrina said...

sedapnyerrrr...y pucuk air tu letak bebola ikn best gak

intanfirdaus247 said...

sedapnya sayur pucuk tu....makan dengan nasi boleh, bubur pon boleh kann...:)daging masak kicap pon best..

nuwairani ismail said...

nani belom terbuat lagi daging masak kicap tu...malas pulak nak cairkan daging...hhuhuhuh.. tapi kalau dapat makan yg orang buatkan, sedapny!

ieja amieja said...

msk fucuk tu + udang lg sedapkan,,dgg kicap sy suka yg letak blackpepper byk2..ltk daun bawang lebih ckit..peberet tuh..