TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, October 6, 2011

Setiap Anak - Anak Ada Rezeki Masing - Masing

Baru ni saya ada berbual dengan rakan sekerja, bukannya apa saya suka dengar kisah anak - anaknya 'kembar' 

kalau uoalls nak tahu isterinya dah 2 kali pregnant....anak first kembar lelaki (3 tahun)..second kembar perempaun (2 tahun)







saya suka sakat dia, suruhlah isteri kau stop dulu anak pun ramai

tapi saya terkejut bila dia bagi tahu belanjanya tiap - tiap bulan untuk pengasuh anak dan keperluan anak memang besar apa orang kata kasar belanjanya

mana taknya bagi kat pengasuh je untuk 4 orang anak  seribu, pampers je sebulan 10 beg, susu je selang 2 hari 2 bungkus kena beli..aduh besarnya dugaan kau yus..

saya bila dengar kisahnya terasa bersyukur dengan rezeki yang diperolehi, rupanya ada lagi yang lebih teruk dugaannya dari kita

tak pa lah yus..tiap - tiap anak ada rezeki masing - masing..janganlah risau, yang penting kita sentiasa berdoa agar dimurahkan rezeki...amin

31 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

stuju, anak la yg bg rezki kat mak bapakkan? ade aku tgk, keje bese je, tp anak ramai. cukup makan gak...

Pepel BoNda AmaNi said...

yeah...sangat setuju...setiap anak pasti ada rezeki masing2...

ikatankasihku said...

tengok tajuk jer, dah setuju...betul semuanya tu

ainnoraini said...

betul tu setiap ade rezeki yg allah berikan..
kat opis lame saya anaknye kembar 3...kite tengok mmg seronokkan..tapi belanjanye mmg besar la sikit...

Nur Raihana Abd Rahim said...

betul,tiap anak membawa rezki kat ibu bapa..wlpun belanja makin bertambah tp sedar tak sedar ada pulak rezeki lain Allah bg kat kita

syariza09 said...

tu laa, yg ada twins ni betul2 kena kuat semangat, silap ari bulan leh stress bila tgk bil.susah2 dulu, senang2 kemudian

sweethOneY said...

Ye, lain orang lain rezekinya.. Lain bahagiannya kan.

anie said...

salam..
uishhh..parah jugak kalau ada anak kembar..
betul rezeki anak2 sape yang tau kan..

follow da..thanks follow

h4ni3 said...

setuju

tapi bestnyaaa... ada 2 pasang twins

Qhaifa Nur said...

FAIZ FARISH

setuju..anak ramai rezeki pun besar juga..rezeki anak2

Qhaifa Nur said...

Pepel BoNda AmaNi

betul tu..

Qhaifa Nur said...

ikatankasihku

tq..

Qhaifa Nur said...

ainnoraini

anak ramai seronok..tp belanjanya kasar

Qhaifa Nur said...

Nur Raihana Abd Rahim

rezeki allah yang tentukan..

Qhaifa Nur said...

syariza09

stress ttp ada..kerja mesti kuat..

Qhaifa Nur said...

sweetOneY

betul..kita tetap ada bahagian masing2..jgn risau

ct rahani said...

betul tu kak.. setiap anak ader rezekinya masing2..

Qhaifa Nur said...

anie

semoga mrk tabah..
tq follow

Qhaifa Nur said...

h4ni3

sgt2 seronok...anak penyeri hidup

nuwairani ismail said...

anak2 kembarnya tu lah rezekinya...mana tahu kan setiap anak tu ada pulak tuah masing2....insyaallah dia mampu...

aanie said...

mmg banyak belanjanya kan...sy br anak sorg pun dah terasa..inikan pulak dia ada anak kembar camtu...
tp camne susah pun kita, mesti ada gak rezeki kan kak?

Yana Shaiful said...

Salam Kak..mmg betul tu setiap anak ada rezekinya..kdg2 kita je xprasan..rezeki bkn duit je kan..InsyaAllah..semoga kwn akak trus tabah.. seronok ada anak rmai :=)

* sorry kak, lmbt singgah sini..tq sudi folo yana :=)

Yana Kama said...

dua2 kelahiran dapat kemvar?alhamdulillah..anak datang dengan rezeki..masa kecik2 ni mungkin terasa payah sket,bila da besar insyaallah anak akan memudahkan kedua ibu bapanye kan kak :D

Qhaifa Nur said...

nuwairani ismail

akak tgk rakan tu takat ari ok je..tak pernah mengeluh..tabah sungguh dia suami isteri...

Qhaifa Nur said...

annie

akak ni 5 org..lebih lagi lah terasa, syukur rezeki tetap ada walau susah cam ne pun..

Qhaifa Nur said...

Yana Shaiful

setuju, rezeki bkn duit je..
ya, moga dia tabah..
seronoklah juga dgn anak yg 5 org ni he..

tq..follow

Qhaifa Nur said...

Yana Kama

dah ada keturunan kemvar, benihnya mesti ada..
mudah-mudahan begitu hendaknya..doa ibu bapa penting utk kesejahteraan anak2 kita semua..........

farah adila said...

rezeki masing2...
tp bestnya dpt ank kembar...
dulu farah teringin sgt nk ank kembar..
tp dh ada 3...cukupla,tk mau dh...:)

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum,

Salam kenal dari saya.

Allah dah janjikan rezeki untuk semua hambanya.

wahida said...

anak2 adalah anugerah Allah yg tak ternilai...alhamdulillah parent tu tak merungut...

sisdee said...

mmg tiap anak dtg rezeki lain2..dari pelbagai sudut..bagi anak ramai mgkin susah2 dulu tapi bila dorang besar lagi menyenangkan sebb semua keje lebih mudahkan :)