TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, September 28, 2016

HUTAN LIPUR BUKIT LAGONG


Assalammualaikum...


Cuti hari malaysia yg mendung....pagi hujan pulak tu....apalagi tarik selimut la huhu...seminggu anak2 kat rumah nenek ada saja aktiviti...leka dok main badminton sekarang

Tengahari nenek masak nasi ayam special...adik lelaki dok ajak jom mandi air terjun...cuaca mendung aja

Cantik juga Hutan Lipur Bukit Lagong ni...bole BBQ kata adik lagi..sekarang ni pergi air terjun monyet pun dok tumpang tengok...takut pula huhu

So cari tempat selamat n baru...sini laaa


Tengoklah seronok klau main air cam gitu...yg penting along kena back up adik2


Seriau pula tgk gambr ni...berdiri atas batu..tgklah anak dara sorang tu berani pula dia


Cantik view kat situ...air yg jatuh kat kolam bwh tu pun x dlm sgt...bdk2 bole mandi kat situ


Dekat selayang saja hutan lipur bukit lagong ni...tak jauh dr kolam air panas...kata adik lelaki tmpt lepak zaman sekolahnya dulu...diorang panggil Pak Lam


Tak sabar nk dtg sini...berkelah gitu..klau dulu rajin gi Templer Par, skrg dh byk monyet...takutlah...kena cari tmpt baru la...Ulu Yam pun sama dh ada monyet huhu


Bila bergambar ramai begini, kasihan ank dara sorang tu...sepupu gegurl pun kecil lg baru 4 n 2 tahun...kenalah geng dgn abg2nya dulu

Teringat kata MIL...beginilah wan rasa bila tiada adik beradik pompuan...sendirian (aduhai sedih bila diingat)








14 comments:

Amanda Suria said...

Seronoknya diorang...cantik la tempat ni..

norhidana miswan said...

cantik tempat nya kak....
bdk2 mana ada yg tak suke dpt main air kan...

takpe, walaupun anak dara sorang je tp dia dimanja abg2nya...

Atie Yusof said...

cantiklah tempat ni sis..view pun tenang...
alahh kesian plak kan bila takde adik beradik perempuan.. takde geng.. takpe geng dgn abang2 pun ok..hihi

Mia Kassim said...

Bestnya ... air terjun ni sejuk jak, bukan anak2 ja suka, mak bapa pun suka.

Kakzakie Purvit said...

Bestnya Nur... kalau kakak ada kakak pun join dgn anak-anak
Tengoklah semuanya tu sengih tak berhenti:)

hainom OKje said...

Mak jarang sangat pergi Air terjun Nur....Takut ada pacat hihi....Ada ke?
Sebenarnya nak salin salin baju tu susah tu yg malas tu....

Mandi mandi gini kalau reramai kaum kerabat seronoklah kan....

saniah ibrahim said...

Seronok nya bujang2 nur main air...oklah gegurl si abang boleh jaga.
Cantek tempatnya ya nur.Biasalah monyet2 tu nak mintak makan tu yg sibuk juga datang .

saniah ibrahim said...

Seronok nya bujang2 nur main air...oklah gegurl si abang boleh jaga.
Cantek tempatnya ya nur.Biasalah monyet2 tu nak mintak makan tu yg sibuk juga datang .

Raihanah Ahmad said...

wah seronok budak2 mandi manda ya

Mummydearie said...

Itu namanya nak kena tambah ahli gegirl lagi dalam keluarga buat peneman si gegirl yang sendirian tu ^_^

Oh, tak tahu pun Hutan Lipur Lagong ni. Ingatkan kat manalah, cuma di Selayang aje rupanya ya!

Atie Yusof said...

singgah petang2..hihi

Nooriah Abdullah said...

Salam singah Nur
Wah bestnye jenjalan ye
Anak2 kaknoor pun suke ni jln tempt mcm tu

dear anies said...

sekali tgk mcm kt ulu yam laa pulak kak ;-)

LYAfrina said...

cuaca pns2 ni mmg syok klo blh berendam