TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, August 22, 2016

YANG JAUH DIDEKATKAN


Assalammualaikum...


Dalam tak sihat akhirnya Sofia muncul jua dimajlis besday MIL saya baru2 ini...memang terperanjatlah kami tapi apa2 pun tetap bersyukur kerna dapat jumpa Sofia yang telah lama tak saya temui...

Setiap kita akan diuji dengan pelbagai ujian dari Allah yang pasti hati kena redha dengan apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya



Tengoklah tu sempat lagi Aida Aeish bergurau dengan sicomel Nur Alya Zahra Sofia 2 tahun, suka benar sentuh wayar (yakni tempat minum Sofia ni)



Tetap tersenyum bila ditegur manis ketawanya seperti tiada apa2 yg berlaku, walaupun sudah 2 tahun lebih hanya berbaring ditilam saja, alhamdulillah senang menjaganya hanya perlu minum susu 3 jam sekali tapi perlukan persekitaran yg bersih sebab ada lelah

Kata org tua2 dulu masa mengandung byk yg  kita kena jaga..jgn buat itu la...jgn buat inilah...cerita mama Sofia semasa mengandungkan Sofia ada bunuh lipan...yg pasti Sofia hidap penyakit saraf yg entah apa namanya...susah nak sebut...sihat n sakit datang dari Allah...selagi boleh dirawat kita akan berusaha utk memulihkannya...cepat sembuh Sofia




Sayang Sofia ni kata Mak Long semoga cepat sembuh dan sihat hendaknya...anak buah hubby ke 12



Tahap penglihatan Sofia dapat lihat orang sekeliling bila berada jauh darinya bila dekat tak jelas  sangat yang pasti bila disentuh terasa ada insan tersayang disisinya kan sayang



Nur Alya Zahra Sofia....perjalanan hidupanya masih jauh titipan doa semoga cepat sembuh dan baik seperti sediakala tetap dilakukan hanya Allah yang menentukan...buat famili adik iparku semoga kuat dlm dugaan hidup ini 

9 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga sofia sntiasa kuat..

Nurul Aini said...

alaahh ciannnn :(

wahida said...

comel budaknya...
semoga tabah untuk family anak ini dan dipermudahkan segala urusan...

idzwa kamaruddin said...

boleh saya tahu kenapa dgn sofea?

ZULHILMI TEMPOYAK said...

semoga terus kuat dan diberikan kemudahan ya.

aryan azra said...

alahai comelnya sofia tersenyum...moga cepat sembuh ya sayang

Mummydearie said...

Alahai comelnya! Budak bukan tahu apakan. Kasihan pulak melihatnya. Ketentuan Allah. Tentu ada hikmah di sebalik segala yang berlaku. Nak percaya, susah. Tak percaya pun, susah juga. Hanya kerana bunuh lipan boleh jadi macam ni ke?

hainom OKje said...

Yelah Nur....ujian allah kpd hambanya. Sejak lahir ke dah besar baru kena Nur?
Berat mata memandang lagi berat bahu yg memikul kan...

LYAfrina said...

comey baby sofia..
y pasti baby sofia penghuni syurga... untung sgt jd dia..untung jgk buat mak ayah..sbb ade ahli syurga utk membantu kelak