TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, June 7, 2016

RAMADHAN 5 QHAIFA (1)


Assalammualaikum....
Salam ramadhan semua...



alhamdulillah...

1 ramadhan telah berlalu...anak2 mama dapat harungi posa tanpa sebarang masalah kecuali anak yg bongsu sapa lagi aida aeish

tahun lepas masa prasekolah dpt posa penuh...itupun kena selalu ingatkan kalau x posa adik x dapat duit raya huhu

posa kali ini ayat terbaru aida aeish bole tak kita posa makan saja mama...minum tak kisah, adik macam tak larat la...itu macam bunga2 tak nak posa aja




4.45 pg mama dah gerak bangun sahur
lepas solat subuh memasing sambung tido
zohor mama gerak ok solat 


resepi tak sudah copy dr fb
bila nak masak mulalah pening huhu
menu berbuka kami first posa
meehon goreng, pengat pisang, karipap n murtabak



air tangan nenek bawal masak berlada
menu utk sahur sekali
huhuhu tenggelam ikan bawalnya
anak2 kalau masak berlada mmg fev
itu yg ladanya kena buat byk, tak cukup weiii



sabar menunggu azan maghrib
time ni kena tgk ank betul2 takut terlupa posa
maklumlah makanan depan mata
tahu2 dah masuk mulut hihi



yeayy nak gi terawih dgn mama
kebetulan rumah mak depan masjid, dekat bebenor
lg kami anak beranak bersemangat nak berterawih
alhamdulillah....




ok, baiii.....





10 comments:

Kakzakie Purvit said...

Bagusnya tahun ini utk bebudak baru belajar sebab puasa kena cuti sekolah Nur.
Mudahlah utk mereka berlatih. Kalau letih boleh bagi mereka tidur.

nuyui a.k.a miss YUI said...

bawal berlada best tu kak..sdp mkn dgn ns pns..

Sharifah Nadzarah said...

mcm sedap plak tgok meehun tu..godaan puasakan..hehee

Atie Yusof said...

Alhamdulillah..anak2 semua puasa ya sis..dah besar dah..mcm2 ragam nak tunggu berbuka tu.. bawal berlada tu, pergh! anak2 suka pedas ye? hihi

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Alhamdulillah.. bagus anak anak sis smua puasa. Tak sabar nk berbuka ye hehehe... awal2 puasa ni mmg mcm2 ragam sis. nnti da seminggu ok la tu. =D bawal berlada tu menarik! =)

Nooriah Abdullah said...

alhamdulillah dapat berpuasa dan berteraweh dengan anak2 kan Qhaifa
tambahan cuti sekolah memang kena lah tu lagipun anak2 dapat tido sepuas nya kan heee

norhidana miswan said...

sambut puasa kt umah mak akak yek... seronok lah gitu kak

bgsnya 5 beradik tuh sume pose penauh sekali ngn si kecik ye...
baik je depa... cuti2 sekolah nih kurang la skit kot pntnya... kalu dh sekolah nnti camne lah kan kak

Puan Kutu said...

Bagusnya anak2 berpuasa dan berterawih..semua puasa penuh pulak tu..anak sy aiman so far tengah cuti sekolah ni puasa penuh.dh mula sekolah nti tak tahulah..padahal dah darjah 3

Mummydearie said...

Nasib baik kali ni seminggu pertama puasa anak-anak tak bersekolah. Lepas sahur dan solat Subuh, bolehlah sambung lena.

Anak saya kata dia paling tak tahan kalau bersekolah. Bukan tak tahan tak dapat makan dan minum tapi dek kerana ada kawan-kawan yang 'borong' air kat kantin sekolah!

LYAfrina said...

alhamdulillah..