TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, May 31, 2016

PUASA COME BACK - STOK MENU


Assalammualaikum....



setiap kali nak masak dok pikir dulu...menu apa hari ini ??? ni belum bulan posa lagi..lagi pening kottt huhu

kebetulan hari tu hubby gi pasaraya...tak sangka hubby beli makanan dalam tin nak cuba saja mana tahu sedapp...tengok ada sotong, kerang sambal n sardin ok

malam tu anak2 request papa masak sotong dulu...meh kitaorang rasa...kalau sedap bole beli lagi...hubby kalau masak barang mesti lengkap, itu feel hubby... tgk bahan lengkap ok jom masakkk




akhirnya siap menu sotong hubby...anak2 suka sedap laju  
aja memasing ambil sotong hihihi...dalam pada tu saya mula terfikir bole buat stok masak bulan posa nanti 

2 minggu posa mmg kita bersemangat nak masak lepas tu mulalah sifat malas tu datang huhuhu sebab apa masa tu dah fikir nak beraya pula alahai


ok, baiii

15 comments:

aryan azra said...

betul tu awal2 puasa memang rajin masak nak pula dihujung minggu sebab tak kerja saya ni.

oh sedap pandai suami memasak, bagus sangat tu

Rinna said...

Sedap yer sotong dlm tin.. kalau anak2 dah suka..senang laa masak..
Biasa laa kalau memula tuh..mmg semangat..bila dah lama2 tuh mula laa boringkan.. beli jek kat pasar ramadhan.. :)

paridah said...

KALLAU SETUJU DGN SELERA ANAK2 OKLAH TU..BOLEH JADI TAMBAHAN MENU BERBUKA R SAHUR.

norhidana miswan said...

dana pun suke sutun dlm tin nih kak... tp skrg mahal betul harganya...
dulu2 baru rm7 rasanya 1 tin tuh kak...
tp yelah sesekali layan jgk utk bersahur kan

idzwa kamaruddin said...

zasss semua resepi simple kene sedia kan ;)

Kakzakie Purvit said...

Kalau dah en abe pandai masak untunglah.
Sesekali boleh request ambil alih di dapur.

Norhayati Mohd Isa said...

InshaAllah..
Lagi 6 hari kita nak berpuasa kan Nur..
Akak ingat ahad ni nak stok makanan lah pulak kat rumah tu :)

amirah said...

huhu..betul kak..memula semangat berkobar...

wahida said...

skrg pun dah mula fikir apa nak masak untuk berbuka nanti...
yang penting mmg kena masak jugak walau simple sebab kalau beli lauk kat bazar mmg mahal sgt...
kalau beli pun beli kuih muih je la...

Mummydearie said...

Betul tu. Awal-awal aje datang rajinnya nak masak itu, ini. Nak dekat-dekat raya nanti memang semangat memasak dah merundum.

Sekarang ni pun dah bersemangat mengumpul menu untuk berbuka puasa tapi tak tahulah terbuat ke tidak nanti. Harapnya kali ni pun tak perlu ke bazar Ramadhan lagi.

Puan Kutu said...

Boleh diperbetulkan.sebenarnya kita rajin masak sebenarnya tp smp tgh puasa dh tak tahu nk cari menu itu baru betul.hehehe

Zaitun said...

Dah terasa bahang puasa kan. Nak juga stok barang basah nanti senang masak.

Zaitun said...

Dah terasa bahang puasa kan. Nak juga stok barang basah nanti senang masak.

dear anies said...

jgn warm warm chicken shit udah ler kan kan hahahah

QasehnyaRania said...

kan.. itu mmg x dinafikan lah. hihi
saya ni esok nk posa, dh 2 hri xda air ni. guana. dah hilang mood nak msak masak esok. huhuhu
dh lah list menu semua baik punya bersusun..