TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, November 26, 2015

BILA ANAK-ANAK MASUK DAPUR

Salam....

Ini kisah malam tadi

Bila anak-anak masuk dapur haru biru jadinya, kalau boleh semua nak tolong

Memang dari dulu saya dan hubby dah ajar anak2 buat kerja rumah bukan nak senangkan diri saya tapi untuk anak2 jua bila pergi kemana-mana taklah susah, boleh berdikari sendiri

Sekarang ni tumpuan lebih diberi pada along aiman anak sulunglah katakan, umur dah 13 tahun..alhamdulillah along aiman minat memasak

Semalam tengahari papa ajar buat sambal belacan special kat along aiman dan goreng sayur kailan

Waktu makan malam adik2nya suruh along aiman buat lagi sambal belacan tuh, apalagi kecohlah anak2 kat dapur mama

Kata mereka tak ada lauk pun tak apa mama, ada sambal belacan pun sedap..licin

10 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Wah rajin betul si abang..
Siap menumbuk sambal lagi tu :D

lieyalatif said...

ya Allah kak...bertuah badah hah...selalu yg perempuan rajin...ni lelaki hah...sejuk perut ko kak nur....bertuah esok bakal org rumah.... ni kecik2 dah rajin...kompom bile dah kawin ni rajin tlg bini .....bagus akak didik mcm tu.....

betul tu kak....setakat sambal belacan...nasi panas2..telur mata cair tengah2 tu dah boleh abis sepinggan nasi heheehehehe

Nurulhuda Abdul Latip said...

Betul tu kak, saya setuju dengan pendapat akak, bila anak2 tolong sebenarnya bukan nak senangkan diri kita semata tapi lebih kepada anak tu sendiri untuk kemudahan dia kalau nak ke mana2..Senang berdikari dan boleh diharap kan..

norhidana miswan said...

bgs lah kak anak lelaki pun akak dh ajak msk dapur... kalu tak di ajar dr kecik nnti dh besar2 pinggan pun tak reti bsh sendiri kak....

insyallah aiyan bsr skit nnti pun dana nk ajar dia bt keje2 dpr... biar bsr nnti pndai bt semua... bkn tau goyang kaki je smbil layan tv hhehehe

eima said...

wahhhh bagusnye dah boleh diharap .....

Qhaifa Nur said...

Mmg excited nk belajar masak si abang tuh...ikut papa hendaknya

Qhaifa Nur said...

Satu lg lieya kak nur nk tunggu aeish benar lambat benor..biar si abg ambil alih bab gini...jgn tak tahu sidai kain mereka yg buat skrg...alhamdulilah blh dharap dah...

Qhaifa Nur said...

Skrg ni ank laki or pompuan kena tahu buat kerja umah kan...mrk yg senang bila dh besar nanti...mmg setuju

Time Traveller said...

Seronok bila tentera ramai.. boleh tolong2 kat dapur.. silap2 esok mak nyer goyang kaki jer hahahah :D

LadyBird said...

Pandai along masak.