TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, October 3, 2013

DAPAT JUGA MI SIPUT


Salam Semua....


hari ini anak-anak kena bangun awal
sebab jam 7 pagi dah nak keluar
hantar afnan kat tadika yang selalu 
berlatih silat tu semua kena berkumpul kat situ
sebelum bertolak ke ILP Jalan Klang Lama
tempat bertanding silat tuh
 mana nak hantar aeish kat taska lagi 
memang terkejar-kejar sikit
kena sampai sebelum 7.30 pagi
8.20 pagi dah sampai opis pula

nak citer apa yang saya beli masa pergi KUD baru ini
tengah mata melilau tengok barangan yang dijual
hubby terpandang mi siput
tiba-tiba teringat kat norhidana (mama aiyan tuh)
selalu tengok kat blog dana mi siput ni
so dana kak nur try beli dan cuba goreng dulu
memang sedap berebut anak-anak dan
sepupu mereka makan
 masa tuh masih kat rumah MIL lagi



seronok tengok makan macam ni



nur imanina nadhirah 1 tahun 2 bulan
mak long fokus muka dhirah, comel



inilah mi siput 3 bungkus RM 10
ada beli juga mee sanggul
hari ahad datang KUD balik konon nak beli
mi siput ni hampa gerai mak cik tuh dah tutup
laku kot sebab tu balik awal



mi sput yang saya goreng memang sedap



jajan ni pun saya beli 
sebungkus RM 5





masa nak balik nampak api ingatkan ada kebakaran
rupanya ada pertunjukkan kereta yang telah
diubahsuai ekzosnya keluar api tuh
 macam-macam 

29 comments:

lieyalatif said...

dpt gak rase kak yeak...mee siput ni mmg femes kat johor kak...lieya dulu waktu sekolah2 ni laa jajan buat kudap2 beli pas balik sekolah...dulu kiteorg mkn ngan sambal tumis kak...tapi ngan sos pun sodap heheheeheh....

sonok tgk anak2 akak makan ramai2 gitu....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tak pernah akak makan mi siput tu Nur... Nak cari jugak lah.

kalau akak tengok api macam tu ingat ada kebakaran jugak ....

Wani said...

sedapnya kak.. wani tak pernah makan lagi mee siput goreng ni alahai kat mana la nak beli

amirah said...

mi siput ni memang makan nya camtu ke kak? ingatkan wat mi goreng tadi.

Chot said...

Si homey dak tecik tu pun mkn bersungguh ye..sedap sggh la tu

Umi Qi said...

Best yer kak Qhaifa...makan mee siput ramai2...seronok...

Rai Ourkizuna said...

mi siput ni sedap.. lama sungguh tak makan.. dulu balik sekolah agama rajin beli.. tapi makan ngan sambal tumis nasi lemak tu.. dap dap dap..

Acik Erna said...

assalam nur..acik pun jadi teringin nak mencuba..cicah sambal kicap mestisedap

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
Ema Johari said...

mi siput makan macam kerepak rupanya

Tina Othman said...

Saya biasa beli yg dah siap sira cili, order dari kawan duduk muar

Anna Qawina said...

best tu..biasa jumpa mee sanggul je..x sama eh? hehe

e!ya said...

sama ker kak dengan mee sanggul..lain jer saya tgk hehehee..nnt leh try baru tahu kot rase sama ke tak?

Nurulhuda Abdul Latip said...

aah betul macam lieya cakap tu, masa sekolah mi siput ni macam jajan kitaorang la..makan ngan sambal tumis sedap crunchy di mulut..

emy pokden said...

bestnyer kalau dpt g kud tu..mcm2 ada kan kak..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa bestnyer mee siput tu..dedulu kat uitm kenkawan org johor selalu bawak...sedap tu...

waa memang mcm kebakaran dah tu...

Kakzakie said...

Kalau dekat Johor banyak jual sebagai jajan-jajan Nur. Kadang siap dijual dgn pencecah dia sekali macam keropok lekur punya pencecahnya...

JunAina said...

Ingatkan mee siput tu masak macam mee goreng tu...

Kesuma Angsana said...

hehehe KA pun ada pi KUD hari tu, jst cuci2 mata je

LiLy @ MaMaQiStInA said...
This comment has been removed by the author.
LiLy @ MaMaQiStInA said...

Tak pernah makan lagi mee siput..macam kerepek ye..

Ummiarissa Mahdi said...

Nur goreng je ke?bukan buat sup ye...boleh jugak ye goreng cam tu je,rasa macam keropok ke?(saya tak pernah makan ni Nur)

QueeN TerataI said...

camtu ke mi siputnya? hehehe baru tau

eB said...

ooooo kira mee kering la yer? resepinyer... camner nk msk? (",)

lia said...

opismate org johor, selalu bawak mee siput ni... makan dgn sambal kicap.. mmg terangkat ;)

Khai♥Rin : anies said...

dulu kwn ada bw sy x reti nk mkn bla da mkn sedap la plak...

p/s blog akk slow sgt la bla nk loading

LYAfrina said...

Lya x pnh jmpa lg mee siput. Klo kt sini femes dgn mee lidi.. Huhu.. Tkut tgk api mjulang sampai camtu.. X brani duk dkt2.. Buatnyer meletop

AnneRaini said...

sy pergi jugak KUD tu tp hampeh, byk kedai dah tutup...

norfadzilah mohd latif said...

Assalamualaikum

Terima kasih coz support produk kami. Jemput singgah kt sini ye.. :-)

http://m.mudah.my/view?q=&so=1&ca=12_1_s&e=0&sa=&cg=8040&female_subcat=&o=2&ad_id=28125982