TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, September 10, 2013

KENA PUJI DULU


Salam Semua...


anak - anak sekarang 
nak minta tolong kena puji dulu
samalah dengan anak dara sorang ni
yang buatkan mama terkejut
diminta simpan sudu tapi siap dilap sekali
baguslah aeish ni





tengah kusyuk jangan ditegur
nanti kerja separuh jalan 



juga jangan berborak dekatnya
siap dia pandang lagi
so kena puji lagi

18 comments:

Rai Ourkizuna said...

jangan kata budak2..orang tua pun suka dipuji.. hehehe..

AnneRaini said...

amboi rajinnye die...

lieyalatif said...

HAHAAHAH comel jek aeish ... siap lap sudu hah...ini mcm kak nur kene puji selalu nie baru bersemangat n rajin aeish nak wat keje....

Rizziela said...

MESTI ikut cara umi dia buat keje ni...bagus..good job

amirah said...

anak2 zaman skrng mmng nak dipuji je kak. psikologinya cara lembut lg jalan..huhu..tkpala kak, puji lebih2 lagi byjk aiesh buat..

Mon MonaLea said...

rajinnya anak dar ni...

Kakzakie said...

Dia buat tu sebab nampak apa yg mama buat. Biasa budak macam tu Nur...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Memang pun Nur... anak2 akak pun camtu jugak.. puji dulu baru nak tolong :D

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

minta dipuji takpe lagi... ada juga jenis anak yg mintak tolong mintak upah.. tak elok tu.. hehe.. keje tak ikhlas namanya..

wahida said...

alahai rajinnya anak dara sorang ni...siap dilap sekali...bagus betul la...

Acik Erna said...

assalam Nur..kecik lagi dah rajin tolong ibu..Alhamdulillah

Acik Erna said...

assalam Nur..kecik lagi dah rajin tolong ibu..Alhamdulillah

Khai♥Rin : anies said...

dah rajin, mmg patut dipuji kn kak..gud aeish!

Bbwana adienia said...

haha..betul la tu kak..memang budak2 zaman sekarang ni..puji dulu baru rajin buat kerja..

Puan Ida said...

alololo rajinnye anak dara ni
bagus ar
jemput singgah blog ida ye
ida baru follow blog ni
umielman.blogspot.com

aizamia3 said...

lagi bersemangat anak2 buat kerja bila dipuji.. ;)

Kesuma Angsana said...

hehehe bagusnyer dier

syariza09 said...

kena jek dulu yer hihihi