TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, June 28, 2013

BAGI TEMPOH HINGGA HUJUNG TAHUN SAJA


Salam Semua....


buai ni dah 11 tahun usianya saya beli untuk along aiman dan akhirnya jadi buai turun temurun buat adik-adiknya.

saya gantung di pintu bilik saja disitulah diamnya selama 11 tahun kainnya sangat tahan cuma ada koyak sikit saja dibahagian bawah

kini aeish saya masih tidurkannya dalam buai tapi hanya di hujung minggu saja hakikatnya buai ini tetap akan dibuang bila tiba masanya

tahun depan aeish akan masuk tadika memang itulah masa yang sesuai pun




orang dah besar panjang, merekutlah tidurnya



p/s - yes, esok nak tengok floria kat putrajaya setiap tahun tak pernah miss...





18 comments:

Qashmere said...

Dah besor pon nak berbuai yer.. Nak manja2 ler tu

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

buai lnda dah lama bersimpan, tapi kalau gi umah org yg ada buai, anak2 jakun, berebut nak naik buai babyi tu.. rasanya klau lnda still pasang, mcmnih la jugak gaya ilham.. tak kisahlakan kak, janji anak2 selesa.. :)

Khai♥Rin : anies said...

jgn dibuang kak...kena frame tu wat kenangan ;-)

SYANI said...

Apa2 barang kalau pandai jaga memang tahan lama kak...

Kakzakie said...

Semua anak-anak kakak dulu pun tidur buai juga Nur.

Tihara said...

memang sedap tido buai ni..dedolu masa saya drj 1 saya gantung kain batik mak kat pokok rambutan n tido dalam tu..aesh jangan jadi camtu nanti..hik3

AYuNG said...

dah biasa tido dalam buai...gitu la jadinya....hehe

Ema Johari said...

tidur kat buai boleh lena...

AnneRaini said...

anak sy umur 2 thn dah xnak naik buai dah..dah simpan dahpun buai tu.

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ho? masih tidur dalam buai?

wahh masih tahan lama buai tu ye...

zila norazila said...

Bdk klu x der buai mcm susah nk tdr kn ..ank akk punye pn msh ok..14thun

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Anak2 maklong termasuk cucu jugak nampaknya, semua tak tidur buai. Tapi tiap kali bersalin cuba juga untuk menggunakan buai, tapi tak jalan.

Ummiarissa Mahdi said...

sedap naik buai kain ni..tidurpun lena.biarlah merengkot pun..hehehe janji tidurnya lena

Rai Ourkizuna said...

lama sungguh tahan buai tu kak.. orang kata alah membeli menang memakai.

Norzila Zakaria said...

kak nur ni kana hayun jgk ke dah besar ni..best kan duk dlam tu heheheh

LYAfrina said...

hehe... turun temurun buai ni..asya pon tdo buai smpai nk msuk umur 4 thn.. slow2 ajar dia..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Mmg syok tidur lam buai...:)

lieyalatif said...

umah atuk lieya kat kg pun ade lagi buai gantung kat alang pintu kak....senang cucu2 balik katernye ekekekekeek.....tp anak2 lieya berbuai mase dlm pantang jek...anta jek taska terus stop buai terus kak....

wah rajin akak nak pi floria...lieya org putrajaya ni jugak le tak penah sampai lagi hah...pi tgk bunga api jek malam2 ekeekekekekekek