TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, March 26, 2013

DAH PANDAI MAKAN SEKARANG


Salam Semua....


anak - anak dah pandai makan pisang atau ubi keledek yang dibakar sekarang
semuanya gara- gara selalu berpiknik
mesti tak cukup 1 ada tuh siap berebut - rebut lagi
kata papa itulah yang selalu wan atau atuk beri makan dulu
sihat dan bijak hingga kini



(ubi keledek)



(pisang)








p/s - jangan kata anak, mama pun suka sedap....

25 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

cerita pasal ubi bakar atau pisang bakar ni.. teringat2 nostalgia zaman berkebun dulu.. arwah ayah suka sgt tumpang bakar ubi kayu, keledek atau jagung dlm unggun api yg kami memerun (istilah bakar kayu2 dlm kebun yg ditebas) tp kena pandai2 la.. agak2 api tu dah separuh baru masukkan kalau tak nnt.. harus rentung ubinya.. hehehe.... mmg sedap... yg penting bau ubi/jagung/pisnag bakar ni wangi jer..

JaSSNaNi said...

sedap apa pisang bakar dan keledek bakar ni... kalau nak beli keledek bakar jepun kat jusco tu, mahal gile... beli ubi keledek jepun balik bakor sendiri.. boleh makan puas2... kan.. nani dulu mak cakap pisang bakar tu lenyek2 wat makan sejak baby lagi.. sbb tu mak kata pejal je badan.. :) kena praktik kan skrg utk fiyya.. :) hehehe

Dkna Abza said...

pisang rebus panas2 sedapnyaaaaaaaa.

Nurulhuda Abdul Latip said...

Kak saya tak pandai makan pisang bakar tau..sedap eh kak????????

lia said...

kesian saya... x pernah rasa wpon da tua gini...

KhaiRin : anies said...

sy suka pisang bakar sbb suka bau2 asap gitu hehehee

Qhaifa Nur said...

- (MaDiHaA a.k.a Ratna)

Nur memang tak pernah makan...orang bandar katakan...
sejak kawen dengan hubby...pandai, anak2 suka sangat...

- (JaSSNaNi)

kat jucso ada jual yup...lama tak jenjalan sana...
baik bakar sendiri, puas hati..

Qhaifa Nur said...

- (Dkna Abza)

makan panas2 memang sedap...

- (Nurulhuda Abdul Latip)

cuba try, sedap sangat...

Qhaifa Nur said...

- (lia)

alahai, kasihannya...
masih ada masa lagi he..he..
sedap tau.....

- (KhaiRin : anies)

setuju, bau asapnya itulah yang naikkan selera untuk makan..dan makan...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

sedapnye...dah lama tak makan ubi & pisang bakar ni...teringin plak...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Lama akak tak makan keledek bakar ni Nur... nilah peberet akak masa kecik2 dulu.. hendaknya skrg ni cuti sekolah... lagi lah macam2 idea dtg hehhehe :D

Ya ALya said...

Jagung bakar pernh la mkn...yg ni xprnh mkn lg...

amirini said...

sedapnya...
terliur melihat...

NM03 said...

wooo.... saya suker pisang bakar!

Ct NoArizah Aris said...

Salam...dah lama sangatttt x makan pisang bakar ni sejak arwah wan x de..dulu kecik2 inilah sarapan pagi yg arwah suka buatkan..:(

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

saya suka ubi bakar, tp tak pernah buat sndri, slalu beli jek, mahal jugak klau beli siap.. kena blaja buat sndri la lpas nih..

qemaishak said...

sedap tapi dah lama xmakan..kalau p picnic bakar2 dapat la merasa :)

dwaty said...

windunya nak makan ubi keledek... tp kalau ada pun terpaksa tahan nafsu... x leh makan... huhuhu

syariza09 said...

pandainya budak2 tu mkn, sy ni yg dh tua ni pon x pandai mkn lg

Acik Erna said...

assalam qhaifa nur..teringat juga acik masa dulu..ubi kayu dan pisang yang selalu arwah mak bakar..

LYAfrina said...

lya tak pernah mkn mcm ni...

Kesuma Angsana said...

mmg sedap ni, KA Pun suka hehehe

munna said...

kalau mandi air sungai atau terjun... makan makanan yg dibakar2 mcm ni mmg bestlah kak

lieyalatif said...

Makanan org dulu2 mmg sedap kan kak...mcm ubi rebus laa, pisang bakar laaa...nenek lieya dulu rajin buat pisang rebus....

my all said...

keledek bakar? ok, saya tak pernah rasa...huhu...