TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, November 6, 2012

PENGORBANAN ABAH.....


Salam Semua.......

Sabtu lepas ke rumah MIL di Puchong, atuk yusuf minta hubby guntingkan rambutnya. Sekarang cuaca tak menentu dalam perjalanan melalui MEX hujan lebat sepanjang jalan. Masa nak sampai tol putrajaya FIL call hubby katanya addha (adik bongsu hubby) kemalangan di Presint 8 berdekatan balai bomba terus kami menuju kesana. Adik hubby ni baru dapat lesen 'P', itulah yang merisaukan hubby.

Menurut citer adiknya kejadian berlaku lepas hujan  masa tu di traffic light kereta adik hubby telah melanggar bahagian belakang wira yang sedang berhenti. Wira berkenaan bahagian bumpernya yang rosak,  kereta adik hubby teruk juga. Kerete ni pula milik adik perempuan hubby. 

Perkara nak terjadi bukan boleh dielak. Disinilah pengorbanan seorang abah buat anaknya semasa membuat report di balai polis putrajaya, FIL telah memberitahu beliau yang melanggar wira tersebut. Sayang abah ketat-ketat.........









Lepas kejadian tu kami terus ke rumah MIL, alhamdulillah atuk yusuf makin bertambah sihat, ada kalanya berkerusi roda pusing-pusing sekeliling rumah. Makan pun dah berselera, dengar atuk yusuf ada sekali lagi rawatan dengan doktor lepas tu nak balik kampung di Jelebu dah lama tak tengok keadaan rumah, atuk yusuf akan tinggal dengan MIL saya yakni anaknya di Puchong.









27 comments:

AnneRaini said...

kalau tak ngaku nnti lesen kena tarik balik..rugi..huhu..

N i e Z a said...

hehehe..pengorbanan seorg bapa utk anaknyer kan..

JaSSNaNi said...

cuaca tak menentu skrg.. kena lebih berhati2 dan jangan ikut dekat sangat..

dhiashahida said...

sayang abah kiter jugakk..abah da best!!!:)

qemaishak said...

Pengorbanan seorang ayah kan kak..cuaca hujan sekarang ni kena lbh hati2..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

ayah & ibu manalah yg tak sayangkan anak2nya kan..

lieyalatif said...

teruk gak tu kak tgk keadaan bumper tu ternaik...hope kat area enjin okey laaaa...kang lagi byk kene kuar duit kang....

lepas ni harap tak jadi lagi kejadian gini kan kak....pengajaran org kata....

Kakzakie said...

Pengajarn buat adik juga kalau belum confident jgn drive dulu. Abah memang akan buat apa aje utk anak-anak. Terharu kan...

norhidana said...

sanggup abah akak ngaku dia yg bt yek... pengorbanan seorang abah...

Kasih Salina said...

kesiannya..takut tgk bab xcident ni..itu lah baru dapat lesen ni kena hati2 lebih sebab belum biasa lagi kan..teruk jugak nampak kete adik tu..

munna said...

pengajaran buat adik.... semoga atuk yusuf sihat selalu

Qhaifa Nur said...

- (AnneRaini)

sbb fikir lesen kena tariklah, abah buat semua itu...
kena byr saman juga ni...

- (NieZa)

sebenarnya byk lagi pengorbanan yang kita sendiri tak ketahui.....

Qhaifa Nur said...

- (JaSSNaNi)

dlm keadaan hujan, jlan sure licin..ktanya nak brek entahlah benda nak jadi...

- (dhiashahida)

tak sempat nak merasa kasih sayang arwah abah...sedihnya rasa pulak..

Qhaifa Nur said...

- (qemaishak)

minta adik2 akak sayangi abah/mamanya...

- (MaDiHaA a.k.a Ratna)

samalah dgn kita sendiri.....

Qhaifa Nur said...

- (lieyalatif)

tak tahu apa citer kete tu skrg, hntr di balakong..mudahan cepat selesai semua perkara....

- (Kakzakie)

mungkin ada cara untuk mahirkan pemanduan kita, ini pengalaman buatnya juga...
mmg terharu Kakzakie......

Qhaifa Nur said...

- (norhidana)

demi anak...

- (Kasih Salina)

nasib baik adik tak apa2..terkejut mungkin...

Qhaifa Nur said...

- (munna)

pengalaman mengajar kita juga...
alhamdulillah, atuk yusuf makin sihat......

Kesuma Angsana said...

teringatkan arwah abah

intanfirdaus247 said...

Nur, memang banyak pengorbanan seorang ayah kepada anak2nya kan….orang kata masa mereka masih ada ni kita sayangilah , hargailah mereka..intan pon sayang arwah ayah intan tapi dia dah tiada…

Tihara said...

as salam

sedihnya baca kisah ni..teringat abah saya masa reperkan kete saya kat upm dulu, habis tangan abah melecur..saya harap saya jadi anak yang baik buat mereka berdua sampai bila2..insya Allah

aanie said...

mak ayah sangggup buat apa saje utk anaknya kan.....harap anak2 pun dpt buat perkara yg sama utk org tua...

ct rahani said...

utk anak kan kak sanggup berkorban apa saja.. syukur adik ipar akak x apa2.. kereta je rosak sket..

BERT said...

pengorbanan seorg bapa utk anaknya.. :).. mujurlah eksiden tak truk..

ummiarissa said...

memang kerap kemalangan terjadi bila hujan...bagusnya bapa mertua..membantu dengan cara demikian...

LuN@_aiDi said...

kekadang pengorbanan seorang abah xsemua nampak..huhhu

**mood: misshhh my abah!

♥ ROS ♥ said...

Masyaallah, rasanya suma ayah mcm tu kan,,, sayang anak sggp korban... :)

fieda said...

pengorbanan...