TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, August 2, 2012

TAUHU SUMBAT.......

Salam semua..........

Awal puasa macam-macam idea datang untuk masak juadah berbuka

Masa berbuka memang kami tak makan nasi so saya dan hubby hari-hari kena fikir apa nak masak ni, dapat idea nak buat tauhu sumbat......




(makan sama sambal kicap pun sedap)





p/s - hari ni dah 13 ramadhan, kejapnya rasa.............

23 comments:

AnneRaini said...

makan tahu sumbat je ke masa buka?

eima said...

aku pun rajin gak buat laki ai suka ....

Sue-Rya Qistina said...

teringin la pulak nk buat tauhu sumbat..hehehe..

http://suriaqistina.blogspot.com/2012/08/terima-kasih-saya-terharu.html

Rai said...

nasib baik aritu da buat tauhu sumbat ni..hehe..

Qhaifa Nur said...

AnneRaini -

menu lain ada saja tak nak tunjuk hik..hik

eima -

fev hubby gak ni.....

Qhaifa Nur said...

Sue-Rya Qistina -

cuma tauhu sumbat yang simple aja....

Rai -

ha...aaaa sedapnya

amirah said...

tak makan nasi? ke makan nasi lambat kak? waa...camtu memnag kena cari idea mcm2

Zana Adieyza said...

kalau bulan pose ni memang kena pelbagaikan menu.. sebab nak elak dari rasa jemu tu.. hihihi..

Qhaifa Nur said...

amirah -

nasi makan sahur...
klau buka kuih muih ada gak...
memang kena cari idea hari2, klau makan utk kita2 aja tak kisah, bila fikir anak2 yg posa tuh yg jadi gitu...

Qhaifa Nur said...

Zana Adieyza -

setuju, kena pelbagai kalau tak jemu..

MamaEma said...

tak makan nasi?.. anak-anak akak pun samalah..

lia said...

Ramadan tahun ni betul2 cepat berlalu...

eB said...

terbaek....
^___^

Kesuma Angsana said...

sedap tu my mum suka sgt !

mamyharraz said...

sy pulak tak de nasik masa berbuka mmg tak boleh..

sedapnya tahu sumbatt lama tak mkn.

norhidana said...

kalu iktkan dana pun tak buke ngn nasi sbb dh terbiasa dr kecik dulu, tp edy lak jenis yg nk berbuka makanan brt, itu yg kadang2 takde idea msk nasi gk hehehe...

best gk kan kak tahu sumbat...

ieja amieja said...

blh dikatakan ari2 umah akk ada tahu sumbat ni..tp beli je la..hb mmg tau peberet akk..jd bila nmpk mmg dia beli je..kdg2 smpai terbuang sbb akk sorang je mkn

Qhaifa Nur said...

MamaEma -

tu yg kena masak berat sikit....selalunya makan masa nasi sahur aja..

lia -

betul lia, terasa cepat ramadhan kali ini.....

Qhaifa Nur said...

eB -

suka...suka...

Kesuma Angsana -

geram tgk tauhu hi..hi..

Qhaifa Nur said...

mamyharraz -

famili hubby buka tak mkn nasi so bila dh kawin kena ikut cara dia....mual2 mmg x bole terima lama2 dah biasa......

norhidana -

tu yg kekadang no idea nak masak apa...sbb fikirkan anak2 yg posa kena gagah masak dan fikir......

Qhaifa Nur said...

ieja amieja -

hr2 jemu pulak...seminggu sekali orait...kalau dh fev nak buat mcmana...

aanie said...

x makan nasi?? tahannya akak....

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

rasanya...saya ni mcm dah berkurun xmakan tauhu sumbat... hehehehehhe