TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, November 4, 2011

Lembu Naik Lori...

Selamat pagi semua

Amboi dah tak sabar - sabar nak balik kampung kengkawan kita ni, apa - apa pun berhati - hati dijalan raya

Pagi - pagi ni n3 pasal lembu, bukannya apa kan hari raya korban dah makin hampir, sana sini lembu naik lori.

Semasa hantar afnan dan aeish ke taska, berhenti kat lampu merah nampak lori bawa lembu punyalah banyak, itu mesti lembu untuk korban di taman berhampiran dengan kawasan rumah saya



Dalam perjalanan ke opis saya nampak lagi lembu naik lori



Tahun ni di taman perumahan saya 8 ekor lembu akan tumbang, alhamdulillah dapat merasa daging korban seperti tahun - tahun sudah...

Berapa ekor lembu akan tumbang di tempat kengkawan semua agaknya...mudah - mudahan kita semua akan mendapat keberkatan dariNYA...amin

17 comments:

KhaiRin said...

tu tanda nyer raya da dkt

LiLy @ MumMyQiStInA said...

salam Aidiladha.. ^_^

eB ezrin said...

sedih tgk mater lembu tuh kan? hu3
selamat hari rayer haji dari kami yer :)

Acik Erna said...

Qhaifa..memang musim lembu merasa naik lori sekarang ni..sebelum diqurbankan..

munna said...

raya adiladha ni mmg banyak rezeki dpt daging korban.... selamat hari raya aidiladha....

Qhaifa Nur said...

KhaiRin

betul 2...

Qhaifa Nur said...

LiLy @ MumMyQiStInA

salam aidiladha juga...

Qhaifa Nur said...

eB ezrin

selamat hari raya haji...

Qhaifa Nur said...

Acik Erna

musim korban je dapat tengok lembu naik lori..he..he..

Qhaifa Nur said...

munna

rezeki..rezeki

selamat hari raya haji..

::FAIZ FARISH:: said...

selamat hari raya aidiladha

ct rahani said...

tokey lembu pun masyukk raya haji nih.. hikhik..

salam aidiladha ye kak..

wan habibah said...

huwaa... raya dah dekat...

ieja amieja said...

paling sedih lembu2 mengalirkan airmata..mcm tau2 je nyawa di hujung tanduk..salam aidiladha..

lia said...

lembu kat tempat mak, adlh kurus2.. hu3

nuwairani ismail said...

selamat hari raya kak....

aimie amalina said...

salam aidil adha kak =]