TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, October 3, 2011

Senangnya Sarapan Sekarang Ni...

pejam celik...sedar tak sedar sekarang kita dah berada di bulan 10

uuu... tinggal beberapa bulan saja lagi untuk kita melangkah ke tahun baru

sekejapnya masa berlalu, yang pasti rutin harian kita semua tetap sama..urus diri sendiri malah yang ada anak - anak nak uruskan hal mereka pula dan yang dah berkeluarga nak urus hal - hal rumahtangga

>
>
>

hari ni nak n3 pasal sarapan atau breakfast

kalau saya kat opis ni asyik-asyik sarapan mee goreng, maggi goreng dan bihun goreng...bosan rasanya tapi kalau tak makan laparlah pulak...

anak - anak pula dari abang hingga adik inilah sarapan yang akan saya bekalkan untuk mereka ke sekolah






( ni memang kesukaan anak - anak, 10 minit dah habis )

bukannya apa kekadang kasihan tengok anak - anak kita, belum sempat nak makan loceng dah bunyi, mana dengan nak beratur beli makanan lagi, mana dengan duit baki tak sempat nak ambil balik..

bagi saya pula tak kisahlah bangun awal - awal pagi..janji anak kita tidak lapar semasa di sekolah





22 comments:

missbby said...

yup..setuju, janji makanan sihat dan bersih kan..

::FAIZ FARISH:: said...

boleh sediakan sarapan utk i jugak? hehehehe

Qhaifa Nur said...

missbby

kat luar tu kita sendiri tak tahu ia bersih tau tidak..tawakal saja

Qhaifa Nur said...

FAIZ FARISH

nak juga yek..

Kakzakie said...

Anak-anak kakak jenis bawa bekal ke sekolah dari dulu dah terbiasa walau duit pun bawa juga. Mereka paling tak suka kena pijak kasut, bimbang baju kena makanan tersenggol dsb...biasalah budak perempuan.... so alternatif bawa bekal - tak kisah walau nasi goreng simple pun....

Amy Syaquena said...

kalau hari cuti inilah menu breakfast hubby hehe...

liemaopurut said...

roti butterscotch tu feveret kami laki bini....especially hubby..kejap aje bol abisss

Kathy Tuah said...

roti butterscotch sedap!! tapi xde kat kuching T_T

Qhaifa Nur said...

Kakzakie

alhamdulillah senang begitu..
anak2 Kakzakie ni pembersih orangnya...
kekadang anak2 saya beri duit, kekadang tidak
tp hari2 sediakan bekal utk mrk..

Qhaifa Nur said...

Amy Syaquena

klau gitu mesti standby dalam peti ais lah..

Qhaifa Nur said...

liemaopurut

feveret saya juga...tak puas makannya..

Qhaifa Nur said...

Kathy Tuah

iye ke kat kuching tak de..dtg semenanjung kena borong habis ni..

miloais said...

roti butterscotch tu memang sedap
dan jadik kegemaran weols sekeluarga beb!

kalo beli - memang sekejap ejr habis kekdahnya
makan gitu2 aje... tak sempat nak letak butter ke hapa!

ct rahani said...

tahun depan anak yg 1st dh nk sekolah.. nanti2 nak kena pk sediakan bekpes gak.. hehe.. sedapkan roti.. sy pun suke mkn roti pg2.. mengenyangkan..

Ya ALya said...

roti tu pun ya suka sgt mkn......

mama maman said...

roti mmg ari2 jadi breakfast kami.. cepat dan sedap..:)

NM02 said...

klu ada anak, saya lebih suker anak bawa bekal.. tapi anak2 kazen saya, suker bagi kawan2 mkn bekal yg dibawa tu.. dia sendiri kelaparan. ape daaaa

Qhaifa Nur said...

miloais

mula beli dulu terasa harganya mahal..skrg tidak lagi..ramai yang feveret yek..

Qhaifa Nur said...

ct rahani

thn depan thn 1 ye..tak tahan rasanya asyik kena bagi belanja 2 hinggit sehari..

Qhaifa Nur said...

Ya ALya

sedapp la katakan..mesti suka

Qhaifa Nur said...

mama maman

hari2 ke asyik tahan mamak roti..

Qhaifa Nur said...

NM02

kadang2 anak saya juga begitu , belanja kawan makan sbb kawan2 ada bg mainan..