TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, September 13, 2011

Rendang Oh..Rendang


sesaja je suka-suka snap gambar ni masa tu raya ke 5, saya dan keluarga mertua masak rendang daging 

kebetulan raya tahun ni masing-masing ikut giliran beraya jadi tak la masak rendang bukannya apa takut membazir la pulak tak da sapa nak makan

bagi saya senang masak ikut cara orang nogori ni, simple dan mudah cuma letak cili padi dan kunyit hidup je kalau nak masak apa jua gulai


air daging perlu dikeringkan dulu baru masukkan santan


masa ni dah letak serai dan kerisik


tadaa dah siap, bolehlah makan


6 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sedap nmpk rendang tu
yela..if buat byk2 takde org nak makan..membazir kan???

Wani said...

salam kak,, wahh sedapnya rendang daging orang nogori ke ni ... ,, wani x pernah buat rendang daging mcm ni ... leh la kongsi resepi .. ;)

izahdaut said...

Wah rendang fresh from kuali ni. Hehee.. Dicicah ngan lemang kekenyangan terus kan

Qhaifa Nur said...

rose--{@ibuRafiq @}--

mmg sedap, buat x makan satu kerugian..

Qhaifa Nur said...

wani

nanti akak gi resepi ok..

Qhaifa Nur said...

izahdaut

raya ni dpt makan lemang lembutnya..aduh terigatlah pulak..