TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, September 30, 2011

Pucuk Labu + Sardin Campur Rebung

petang semalam lepas balik kerja singgah kat pasaraya OTK Jalan Gombak

nak masak apa balik nanti

pusing punya pusing tangan mencapai  pucuk labu, sardin dan rebung

first time beli pucuk labu dulu dapat daun yang keras...uh..tak sedap betul nak makan

sekarang dah banyak kali masak ...terus suka

>
>
>
>
>




>
>
>
>
>

sardin campur rebung....ada ke yang pernah masak

saya pun inilah first time nak masak...ini hubby punya plan gitu

belum masak lagi tapi anak - anak dah komplen busuknya....bau apa ni..

dah masak oklah rasanya tapi bau rebung memang kuat, harumlah seisi rumah he..he.....






32 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

mcm best

miloais said...

iols biasa makan rebung jeruk tu masak lemak
tak pernah plak masak ngan sardin

nokk... pucuk labu camne gaya masaknya???
daun dia kan macam berbulu2 skit...

nanonano said...

sy xsuke pucuk labu,
sbb daun dia berbulu,
huhu

Nurul said...

As salam Qhaifa Nur...

Singgah pula sini... x tau nak panggil apa... nak panggil Nur atau K Nur ye??
Nurul x pernah makan rebung dimasak ngan sardin, biasa masak lemak jer... :)

NM02 said...

heeh... sardin boleh campur rebung eh?

mmmm... baru tahu

intan morsalin said...

sya mmg x ska bau rebung...huhuhuhu

Qhaifa Nur said...

FAIZ FARISH

bolehlah..sendiri punya resepi..

Anna Qawina said...

belum blh mkn lg menu nih..tggu setahun kot..hehe

Qhaifa Nur said...

miloais

semalam baru cuba..

pucuk labu masak air je tambah sos tiram sikit, nak sedap letak ikan bilis goreng

aaa..daunnya mmg berbulu2..

Qhaifa Nur said...

nanonano

tak suka yek..boleh tersangkut kat anak tekak he..he..

Qhaifa Nur said...

Nurul

tq sbb singgah
panggil nur boleh

itu pun pertama kali masak bubuh rebung..suka2 je

Qhaifa Nur said...

NM02

kelakarkan..kalau tak cuba tak tahu rasanya..
rasanya lebih kepada rebung..

Qhaifa Nur said...

intan morsalin

bau tak suka yek tp makan mesti tambah kot..

Qhaifa Nur said...

Anna Qawina

setahun lamanya kenapa pulak???

NOOR FATIN said...

saya xmakan rebung. mak tak bagi sbb dia kata tajam~ heee. mak pn xpenah masak rasanya

Tihara said...

salam kunjungan balas :)

saya ske rebuk masak lemak kuning..fuhh..mabeles..tp kalo org tk tahan,boleh pitam..

nuwairani ismail said...

kite pon suke makan rebung...kalau buat ulam cicah budu pon takpe. hihih

zati embong said...

org kalau da mengidam nk makan,snggup redah walaupun harum bau dia kan kak?

Ya ALya said...

seumur hidup ni tak pernah lagi makan rebung n pucuk labu tu.....labu n sardin pernah la makan......

Maya Mayana said...

follow sini jugak :)

Qhaifa Nur said...

NOOR FATIN

ada juga kengkawan kita yg tak makan rebung, mungkin bau kureng baguzz kot..

ooo..family pun tak makan..

Qhaifa Nur said...

Tihara

saya pun suka juga rebung masak lemak

oh ye ke, klau makan byk boleh pitam..bahaya tu

Qhaifa Nur said...

nuwairani ismail

sedap tu cicah budu..budu saya kureng makan pulak..

Qhaifa Nur said...

zati embong

betul tu..kalau dah mengidam tak kira bau busuk janji dapat makan...

Qhaifa Nur said...

Ya Alya

try la dulu sedap..

Qhaifa Nur said...

Maya Mayana

tq follow...

ct rahani said...

sy pun suka mkn rebung wlupun bau busuk.. my feveret rebung masak lemak..

Qhaifa Nur said...

ct rahani

walau bau busuk tp kalau bab makan kita tak ingat punyalah sedapkan..

KaK LimAh Si SupiR said...

suke rebunng masak gulai lemak..ehhe..tp rebung masak mcm ni, blm mkn lg..nk try jgk laa :)

Qhaifa Nur said...

KaK LimAh Si SupiR

saja2 je nak letak rebung dlm sardin tu tp jgn letak byk..kuat baunya..he..he..

Sufia Mahzan said...

Uniknye resipi. Tapi tak suka rebunglah..huhu

*TQ Follow saya. Saya follow balik :)

Qhaifa Nur said...

Sufia Mahzan

resepi orang malas..he..he..

tq follow...