TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, September 26, 2011

Homework Anak - Anak



terima kasih yang tidak terhingga buat adik ipar saya (Khairil Erfan Farhan Bin Taha) di atas kesudian beliau mengajar dan mendidik anak - anak saya 



( yang tengah tu le cikgunya....)

pelbagai teori dan teknik kiraan telah ditunjukkan kepada anak - anak saya. 1 beg homework telah diberikan oleh adik ipar saya untuk anak - anak membuatnya



homework ni setiap hari saya berikan kepada anak - anak malah sekarang mereka excited membuatnya, yang pasti denda yang saya kenakan kepada anak - anak 1 salah 1 rotan...



semoga dengan cara sebegini pembelajaran mereka akan lebih meningkat lagi dan lagi selain doa yang saya pohonkan dari Yang Esa...

17 comments:

KaK LimAh Si SupiR said...

insya allah..semaken hr semaken byk ilmu dan semaken rjin belaja :)
result juge semaken gempak ^_^

Mama Gee said...

wahh tegasnyaaa..tp mmg bagus bertegas dgn anak2 sejak dr kecil lg...budak2 tak elok dimanja2kan sgt...

liemaopurut said...

kadang2 nak ajar budak2 memang kene tegas. Kita nak dia cepat pandai ;p

Qhaifa Nur said...

KaK LimAh Si SupiR

insya allah..mudaha - mudahan begitu hendaknya

Qhaifa Nur said...

Mama Gee

kalau tak tegas nanti jadi lemak pulak, asyik2 nak main je

Qhaifa Nur said...

liemaopurut

kalau nak tahu saya hari2 jd harimau jadian (garang) he..he..

lia said...

best bc blog otai2 yg da anak besar2... sbb nak belajar cmner nak didik anak yg bakal sekolah nnt..

Anamarza said...

anak laki2 ramai kena tegas sikit ya, klau tak byk main dari belajarnya kan

Qhaifa Nur said...

lia

ye ke best..begitu juga kat blog rakan2 yg lain boleh kongsi pengalaman masing2..

Qhaifa Nur said...

Anamarza

mmg pun kat anak2 laki kena tegas, byk main je..

aNaYaNa said...

Bagus jugak cara akak..salah satu rotan satu..hehe..harap2 anak2 semakin struggle belajar..:)

Qhaifa Nur said...

aNaYaNa

mudah mudahan begitu hendaknya...

aimaniman said...

anak2 dibentuk dr kecil memang mudah menurut kata, insy hati ibu bapa pun senang..cikgu kat sekolah pun tersenyum lebar nengok ibu bapa main peranan macam ni

syariza09 said...

bagus la anak2 teruja dpt homework, sekurang2nya kita tau derang x bosan2 nk belajar perkara yg baru

Qhaifa Nur said...

aimaniman

ini salah satu bantuan & sokongan utk anak2 kita..jgn mereka leka

tq sbb follow..

Qhaifa Nur said...

syariza09

hari2 diulang benda yang sama dgn mudah utk mereka jawab..

NM02 said...

rotan utk anak2 takut demi masa depan takpe.. hehehe