TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, August 9, 2011

Jangek + Rebung



Eh..peliknya , tak pernah dengar pun.. apa tu?

Jangek tu perut lembu dalam bahasa orang nogori sembilan. Sapa orang nogori mesti tau punye.

Minggu lepas berbuka di umah mertua dan saya dapat resepi ni lah.

Perut lembu ni mesti direbus dulu dan first time saya makan sedapppp, macam makan jeli gitu tapi anak - anak kurang suka. Masak dengan rebung fuhhh lagi la sedapppp........

Next time cuba buat sendiri pulak....

5 comments:

Qhaifa Nur said...

senang ke nak cari jangek tu kat sini...

LuN@_aiDi said...

1st time dengar neh..hihi nk cedap^___^
tp dekat cni xder ler mende neh..hihihi
follow disini juge^___^
tq yea my site:) keep in touch yea:)

Qhaifa Nur said...

LuN@_aiDi

sedapp tp dah jarang org masak kat kg mungkin ada, ye lah kot....

MamaEma said...

firt time dgr..pelik betul namanya...hehehe

Qhaifa Nur said...

mamaEma

kiranya masak lemak perut lembu + rebung, nk senang ckp..