TEMAN ALAM MAYA KU......

Sunday, August 21, 2011

BLOG MACAM - MACAM ADA.....


setuju sesangat bila ramai yang berkata blog masakan lebih jimat, tak payah nak keluar duit beli majalah..

sekarang ni pun resepi baru bagai cendawan yang tumbuh selepas hujan...memang kreatif



betul kata Dunia dari Dapur Kak Jee lebih jimat tak payah keluar belanja percuma saja....

tapi bila saya fikirkan semula semua orang boleh masak ( orang A + orang B ) masak masakan yang sama resepi yang sama tapi kenapa orang B yang lebih sedap ataupun sempurna...jadi dalam fikiran saya teknik masa itu penting..jika masak lama sangat nanti jadi lain (pecah minyak la, hangit la dan sebagainya)

nak masak pada saya kena banyak sabor, hati mesti ikhlas baru sedappp..satu lagi teori tentang air tangan juga penting..

aaaa.... sekarang dah teringat kata2 mertua, masak jika main hentam saja tak ikut peraturan yang betul memang tak jadi...


4 comments:

Cik Bell said...

betul tu,,nak masak sedap kena ada teknik dia

Qhaifa Nur said...

Cik Bell

yg penting ada kemahuan mahu blajar, sya pun tengah blajar juga he..he..

aTy _faRed~ said...

ikhlas pon harus juga...:)
saye selalu masak rencah n sukatan same sebijik macam maka ayah saye nyer resipi..tapi rase tetap lain..tak besh..!! nak air tangan derang jugak :)

Qhaifa Nur said...

aTy_faRed

air tangan anugerah semulajadi tak semua dapat....agaknya..